Hudebně nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost /

Cílem práce bylo získat ucelenější vhled do problematiky vzdělávání hudebně nadaných žáků (nejen) v ZUŠ s akcentem na jejich jazykové a komunikační schopnosti. Vzhledem k tomu, že hudební nadání je natolik specifické a zaslouží si detailnější pozornost, jsou zde prezentovány různé přístupy definován...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Horáková, Renata (Autor práce)
Další autoři: Sedláček, Marek, 1971- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/egald/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem práce bylo získat ucelenější vhled do problematiky vzdělávání hudebně nadaných žáků (nejen) v ZUŠ s akcentem na jejich jazykové a komunikační schopnosti. Vzhledem k tomu, že hudební nadání je natolik specifické a zaslouží si detailnější pozornost, jsou zde prezentovány různé přístupy definování pojmů a modelů nadání včetně vybraných charakteristik nadaných a mimořádně nadaných žáků. Jedná se tedy o syntézu poznatků získaných v rámci teoretické přípravy s následnou analýzou a empirickými zjištěními získanými z dotazníkových šetření u žáků středních škol, jejich učitelů a ředitelů v komparaci s výsledky získanými z výzkumu realizovaného výzkumným týmem z katedry hudební výchovy Masarykovy univerzity v Brně a zjištěními České školní inspekce.
The aim of this thesis was to gain a more comprehensive insight into the issue of education of musically gifted pupils (not only) in elementary art schools with the emphasis put on their language and communication skills. Given that musical talent is so specific and deserves more detailed attention, various approaches to defining the concepts and models of a talented learner are presented, including selected characteristics of gifted and highly gifted pupils. It is therefore a synthesis of knowledge gained in the framework of theoretical preparation followed by analysis and empirical findings obtained from questionnaire surveys answered by secondary school pupils, their teachers and headmasters in comparison with the results obtained from the research carried out by the team of Department of Music Education of Masaryk University in Brno and findings of the Czech School Inspectorate.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marek Sedláček
Fyzický popis:340 stran