Inkluze v základní škole: Vývoj a ověřování evaluačního nástroje

Předkládaná disertační práce se zabývá spravedlností a jejím logickým vyústěním do konceptu inkluzivního vzdělávání. Ústředním cílem práce je vývoj a ověření evaluačního nástroje do základních škol v České republice v oblasti inkluze. V první kapitole jsou shrnuta teoretická východiska. Pro přehledn...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Tannenbergerová, Monika, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Střelec, Stanislav, 1944- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2014
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/105251/pedf_d/
Obálka
LEADER 07753ctm a22013697a 4500
001 MUB01000984719
003 CZ BrMU
005 20181003130457.0
008 140118s2014 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-11-04 
035 |a (ISMU-VSKP)167548 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 37.014  |x Vzdělávací a výchovná politika  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
080 |a 37.043.2  |2 MRF 
080 |a 303.094.5  |2 MRF 
100 1 |a Tannenbergerová, Monika,  |d 1982-  |7 hka2010597900  |% UČO 105251  |4 dis 
242 1 0 |a Inclusion in Primary School: Development and verification of the Tool for School Evaluation  |y eng 
245 1 0 |a Inkluze v základní škole: Vývoj a ověřování evaluačního nástroje  |h [rukopis] /  |c Monika Tannenbergerová 
260 |c 2014 
300 |a 158 l., [7] l. příl 
500 |a Vedoucí práce: Stanislav Střelec 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2014 
520 2 |a Předkládaná disertační práce se zabývá spravedlností a jejím logickým vyústěním do konceptu inkluzivního vzdělávání. Ústředním cílem práce je vývoj a ověření evaluačního nástroje do základních škol v České republice v oblasti inkluze. V první kapitole jsou shrnuta teoretická východiska. Pro přehlednost a zevrubnost představujeme východiska filozofická, historicko-pedagogická, právní a ekonomická. V druhé kapitole vysvětlujeme, co si pod pojmem inkluzivní vzdělávání lze představit. Na příkladu finského školství se snažíme ukázat, jak takovýto systém základních škol funguje. Věnujeme se zde názorům různých cílových skupin na problematiku inkluzivního vzdělávání s pomocí metody focus group. Poukazujeme na inspirace a možnosti, které již v současnosti inkluzi na školách umožňují a v předkládané analýze situace v ČR se zaměřujeme na identifikaci překážek a rizik spojených se zaváděním inkluzivního vzdělávání do praxe.Za nejpřínosnější část práce považujeme třetí a poslední kapitolu, ve kter  |% cze 
520 2 9 |a In the thesis we deal with the fairness and its logical connection with inclusive education, for which we attempt to develop an evaluation tool for Primary schools in the Czech Republic. The main aim of the thesis is the development and verification of this evaluation tool.The main theoretical points are summarized in the first chapter of the thesis. To grasp the theoretical part lucidly, we focused on philosophical, historical-pedagogical, legal, and economic dimensions of the topic. The second chapter gives explanations of what we can see under the term inclusion. We attempt to explain the model using the Finnish education system as an example. Here we also take into account opinions of target groups on inclusive education problems. For this we use a method called focus groups. We also refer to possible inspiration that currently makes inclusion in schools possible. In the present analysis of the situation in the Czech Republic, we focus on identifying the obstacles and risks connect  |9 eng 
650 0 7 |a evaluace  |7 ph205091  |2 czenas 
650 0 7 |a evaluační nástroj  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a inkluze  |7 ph174610  |2 czenas 
650 0 7 |a integrace  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a integrovaná výchova a vzdělávání  |7 ph121132  |2 czenas 
650 0 7 |a lidská práva  |7 ph122331  |2 czenas 
650 0 7 |a ověření evaluačního nástroje; Inclusion  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a právo na vzdělání  |7 ph162032  |2 czenas 
650 0 7 |a spravedlnost ve vzdělávání  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a vývoj evaluačního nástroje  |2 CZ-BrMU 
650 0 9 |a development of the evaluation tool  |2 CZ-BrMU 
650 0 9 |a evaluation tool  |2 CZ-BrMU 
650 0 9 |a evaluation  |2 eczenas 
650 0 9 |a fairness in education  |2 CZ-BrMU 
650 0 9 |a human rights  |2 eczenas 
650 0 9 |a inclusions  |2 eczenas 
650 0 9 |a integrated education  |2 eczenas 
650 0 9 |a integration  |2 CZ-BrMU 
650 0 9 |a right to education  |2 eczenas 
650 0 9 |a verification of the evaluation tool  |2 CZ-BrMU 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PdF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Střelec, Stanislav,  |d 1944-  |7 mzk2004258729  |% UČO 211  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/105251/pedf_d/ 
CAT |c 20140118  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20140120  |l MUB01  |h 1505 
CAT |a ZITTERBART  |b 02  |c 20140219  |l MUB01  |h 0852 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1416 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |c 20140911  |l MUB01  |h 1613 
CAT |c 20140912  |l MUB01  |h 1107 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1036 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0741 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0900 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1233 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1451 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1412 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0442 
CAT |a NEDOMOVAX  |b 02  |c 20161005  |l MUB01  |h 1048 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20161010  |l MUB01  |h 1218 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181003  |l MUB01  |h 1304 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0044 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20201104  |l MUB01  |h 1009 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1007 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1955 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1226 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2159 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-11-04 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-445  |5 3201078323  |8 20140219  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20140219 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-445  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 1  |j KDEP