Inkluze v základní škole: Vývoj a ověřování evaluačního nástroje
Předkládaná disertační práce se zabývá spravedlností a jejím logickým vyústěním do konceptu inkluzivního vzdělávání. Ústředním cílem práce je vývoj a ověření evaluačního nástroje do základních škol v České republice v oblasti inkluze. V první kapitole jsou shrnuta teoretická východiska. Pro přehledn...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2014
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/105251/pedf_d/ |
Shrnutí: | Předkládaná disertační práce se zabývá spravedlností a jejím logickým vyústěním do konceptu inkluzivního vzdělávání. Ústředním cílem práce je vývoj a ověření evaluačního nástroje do základních škol v České republice v oblasti inkluze. V první kapitole jsou shrnuta teoretická východiska. Pro přehlednost a zevrubnost představujeme východiska filozofická, historicko-pedagogická, právní a ekonomická. V druhé kapitole vysvětlujeme, co si pod pojmem inkluzivní vzdělávání lze představit. Na příkladu finského školství se snažíme ukázat, jak takovýto systém základních škol funguje. Věnujeme se zde názorům různých cílových skupin na problematiku inkluzivního vzdělávání s pomocí metody focus group. Poukazujeme na inspirace a možnosti, které již v současnosti inkluzi na školách umožňují a v předkládané analýze situace v ČR se zaměřujeme na identifikaci překážek a rizik spojených se zaváděním inkluzivního vzdělávání do praxe.Za nejpřínosnější část práce považujeme třetí a poslední kapitolu, ve kter In the thesis we deal with the fairness and its logical connection with inclusive education, for which we attempt to develop an evaluation tool for Primary schools in the Czech Republic. The main aim of the thesis is the development and verification of this evaluation tool.The main theoretical points are summarized in the first chapter of the thesis. To grasp the theoretical part lucidly, we focused on philosophical, historical-pedagogical, legal, and economic dimensions of the topic. The second chapter gives explanations of what we can see under the term inclusion. We attempt to explain the model using the Finnish education system as an example. Here we also take into account opinions of target groups on inclusive education problems. For this we use a method called focus groups. We also refer to possible inspiration that currently makes inclusion in schools possible. In the present analysis of the situation in the Czech Republic, we focus on identifying the obstacles and risks connect |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Stanislav Střelec |
Fyzický popis: | 158 l., [7] l. příl |