Rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí v české škole

Předložená práce se zabývá přijetím a uplatněním konceptu klíčových kompetencí v české škole. Klíčové kompetence byly oficiálně zavedeny do českého vzdělávacího systému školským zákonem z roku 2004 jako stěžejní prvek zahájené kurikulární reformy. Cílem práce je ověřit, zda učitelé přijali koncept k...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Straková, Jana (Autor práce)
Další autoři: Šimoník, Oldřich, 1943- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/163638/pedf_d/
Obálka
LEADER 07867ctm a22014417a 4500
001 MUB01000550020
003 CZ BrMU
005 20230714101713.0
008 080523s2008 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-06-28 
035 |a (ISMU-VSKP)87837 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.03  |2 MRF 
080 |a 373/378  |2 MRF 
080 |a (437.3)  |2 MRF 
080 |a 371.2  |2 MRF 
080 |a 37.012  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Straková, Jana  |% UČO 163638  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Development and Assessment of Key Competencies in Czech Classrooms  |y eng 
245 1 0 |a Rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí v české škole  |h [rukopis] /  |c Jana Straková. 
260 |c 2008. 
300 |a 153 l. 
500 |a Vedoucí práce: Oldřich Šimoník. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2008. 
520 2 |a Předložená práce se zabývá přijetím a uplatněním konceptu klíčových kompetencí v české škole. Klíčové kompetence byly oficiálně zavedeny do českého vzdělávacího systému školským zákonem z roku 2004 jako stěžejní prvek zahájené kurikulární reformy. Cílem práce je ověřit, zda učitelé přijali koncept klíčových kompetencí, zda jsou schopni je operacionalizovat na úrovni školního kurikula a zda se jim daří klíčové kompetence vědomě a efektivně rozvíjet u svých žáků. Postoje pedagogů byly zjišťovány pomocí tří různých dotazníkových šetření mezi učiteli a řediteli škol. Dovednosti učitelů operacionalizovat klíčové kompetence na úrovni školního kurikula, rozvíjet je ve výuce a hodnotit míru jejich osvojení byly zjišťovány na základě případových studií, které zkoumaly obtíže jednotlivých učitelů při rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí ve vyučovacích předmětech, a na základě dokumentů získaných ze škol (školní vzdělávací programy, výstupní hodnocení, podklady dokumentující rozvíjení a hod.  |% cze 
520 2 9 |a The thesis focuses on the concept of key competencies and its implementation in Czech schools. Key competencies were formally introduced into the Czech education system with the Education Act that came into effect in 2005 as the main component of the curricular reform. The aim of the thesis is to explore teacher attitudes towards reform objectives and to find out whether they posses skills neccessary for operationalization of key competences in school curricula and for successful development of student key competencies in instruction. Teacher attitudes were examined by three independent questionnaire surveys inquiring teachers and school principals. Teacher skills to develop and assess key competencies in their classrooms were explored by four case studies that focused on obstacles that prevent teachers from successful implementation of key competencies in their subjects and document analysis. Document analysis dealt with various documents gained from schools that provided evidence abo.  |9 eng 
650 0 7 |a evaluace  |7 ph205091  |2 czenas 
650 0 7 |a klíčové kompetence  |7 ph165772  |2 czenas 
650 0 7 |a kurikulum  |7 ph115039  |2 czenas 
650 0 7 |a pedagogický výzkum  |7 ph124017  |2 czenas 
650 0 7 |a školy  |7 ph116830  |z Česko  |2 czenas 
650 0 9 |a curriculum  |2 eczenas 
650 0 9 |a educational research  |2 eczenas 
650 0 9 |a evaluation  |2 eczenas 
650 0 9 |a key competencies  |2 eczenas 
650 0 9 |a schools  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PedF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Šimoník, Oldřich,  |d 1943-  |7 mzk2003186727  |4 ths  |% UČO 106 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/163638/pedf_d/ 
CAT |c 20080523  |l MUB01  |h 0450 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20080527  |l MUB01  |h 1056 
CAT |a STUDYNKOVA  |b 02  |c 20080528  |l MUB01  |h 0904 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1528 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0211 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1853 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1008 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1153 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0328 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1910 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2318 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0114 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20121204  |l MUB01  |h 1614 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20121204  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 1004 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1616 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 1357 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1845 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0923 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0851 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0900 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1044 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1440 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1401 
CAT |a NEDOMOVAX  |b 02  |c 20150928  |l MUB01  |h 2210 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2331 
CAT |c 20170628  |l MUB01  |h 1103 
CAT |a NEMCOVAX  |b 02  |c 20170806  |l MUB01  |h 0918 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0043 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0932 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1920 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1136 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a VASICEKX  |b 02  |c 20230714  |l MUB01  |h 1017 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-06-28 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-263  |5 3201056347  |8 20080527  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20080527 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-263  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 1  |j KDEP