Vizualizace regionálně geografických disparit v tématech gymnaziální výuky zeměpisu /
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření metod, na jejichž základě byla zhotovena dvacetiminutová tematická cvičení s QGIS zaměřena na vizualizaci prostorových disparit či na případnou tvorbu podobných cvičení. Vznik těchto cvičení byl podmíněn snahou rozšíření práce žáků s ICT. Témata jednotlivých cvi...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2024
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/j0neu/ |
LEADER | 04357ctm a22006497i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006540779 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20240702131905.0 | ||
008 | 240626s2024 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2024-07-15 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)476958 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD004 |e rda | ||
072 | 7 | |a 91 |x Geografie jako věda. Výzkum. Cestování |2 Konspekt |9 7 | |
080 | |a 332.1 |2 MRF | ||
080 | |a 001.818-028.22 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.3 |2 MRF | ||
080 | |a 91 |2 MRF | ||
080 | |a 373.5-021.311 |2 MRF | ||
080 | |a (043)378.22 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Hanzlík, Jan |% UČO 521392 |* [absolvent PřírF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Visualizing regional geographic disparities in high school geography topics |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Vizualizace regionálně geografických disparit v tématech gymnaziální výuky zeměpisu / |c Jan Hanzlík |
264 | 0 | |c 2024 | |
300 | |a 47 listů, 21 nečíslovaných listů přílohy | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Jakub Trojan | ||
502 | |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2024 | ||
520 | 2 | |a Cílem bakalářské práce bylo vytvoření metod, na jejichž základě byla zhotovena dvacetiminutová tematická cvičení s QGIS zaměřena na vizualizaci prostorových disparit či na případnou tvorbu podobných cvičení. Vznik těchto cvičení byl podmíněn snahou rozšíření práce žáků s ICT. Témata jednotlivých cvičení byla zpracována z učebnic i odborných textů. Na základě pilotáží byly provedeny úpravy materiálů ke cvičení a především časové dotace. Zkušenosti s cvičeními i výsledky zpětných vazeb daly prostor pro posouzení možnosti zapojení těchto cvičení do běžné výuky. I přes určité komplikace žáky dané aktivity zaujaly, sami posléze projevili zájem o zavedení cvičení do běžné výuky. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The aim of the bachelor thesis was to develop methods for creating 20-minute thematic exercises with QGIS aimed at visualizing spatial disparities or possibly creating similar exercises. The creation of these exercises was conditioned by the desire to extend the students' work with ICT. The topics of each exercise were drawn from textbooks and professional texts. On the basis of the pilots, adjustments were made to the exercise materials and especially to the time allocation. The experience with the exercises and the results of the feedback gave room for assessing the possibility of integrating these exercises into regular teaching. In spite of some complications, the students were interested in the activities and subsequently showed interest in introducing the exercises into their regular teaching. |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a regionální rozdíly |7 ph370261 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vizualizace informací |7 ph858666 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a studium a výuka |7 ph136700 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a zeměpis |7 ph116771 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a gymnázia |7 ph114644 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a regional disparities |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a information visualization |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a study and teaching |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a geography (school subject) |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a high schools |2 eczenas |
655 | 7 | |a bakalářské práce |7 fd132403 |2 czenas | |
655 | 9 | |a bachelor's theses |2 eczenas | |
658 | |a Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání |b Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání |c PřF B-UCZ UCZH, FF:FBHIpV (UCZH) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Trojan, Jakub, |d 1984- |7 mzk2011654331 |% UČO 151236 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Geografický ústav |7 ko2005276089 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/j0neu/ |
CAT | |c 20240626 |l MUB01 |h 0938 | ||
CAT | |a DRIMLOVA |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 1130 | ||
CAT | |a KOURILOVA |b 02 |c 20240702 |l MUB01 |h 1317 | ||
CAT | |a KOURILOVA |b 02 |c 20240702 |l MUB01 |h 1319 | ||
CAT | |c 20240715 |l MUB01 |h 1018 | ||
GEO | |a 02/07/2024 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2024-07-15 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRIF |a Přírodovědecká fakulta |2 PRVGR |b ÚK volný výběr - GR |3 K-VZ-2024-HANZ |5 3145383190 |8 20240626 |f 70 |f Prezenční |r 20240626 |s dar |
AVA | |a SCI50 |b PRIF |c ÚK volný výběr - GR |d K-VZ-2024-HANZ |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j PRVGR |