Vizualizace regionálně geografických disparit v tématech gymnaziální výuky zeměpisu /

Cílem bakalářské práce bylo vytvoření metod, na jejichž základě byla zhotovena dvacetiminutová tematická cvičení s QGIS zaměřena na vizualizaci prostorových disparit či na případnou tvorbu podobných cvičení. Vznik těchto cvičení byl podmíněn snahou rozšíření práce žáků s ICT. Témata jednotlivých cvi...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hanzlík, Jan (Autor práce)
Další autoři: Trojan, Jakub, 1984- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/j0neu/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem bakalářské práce bylo vytvoření metod, na jejichž základě byla zhotovena dvacetiminutová tematická cvičení s QGIS zaměřena na vizualizaci prostorových disparit či na případnou tvorbu podobných cvičení. Vznik těchto cvičení byl podmíněn snahou rozšíření práce žáků s ICT. Témata jednotlivých cvičení byla zpracována z učebnic i odborných textů. Na základě pilotáží byly provedeny úpravy materiálů ke cvičení a především časové dotace. Zkušenosti s cvičeními i výsledky zpětných vazeb daly prostor pro posouzení možnosti zapojení těchto cvičení do běžné výuky. I přes určité komplikace žáky dané aktivity zaujaly, sami posléze projevili zájem o zavedení cvičení do běžné výuky.
The aim of the bachelor thesis was to develop methods for creating 20-minute thematic exercises with QGIS aimed at visualizing spatial disparities or possibly creating similar exercises. The creation of these exercises was conditioned by the desire to extend the students' work with ICT. The topics of each exercise were drawn from textbooks and professional texts. On the basis of the pilots, adjustments were made to the exercise materials and especially to the time allocation. The experience with the exercises and the results of the feedback gave room for assessing the possibility of integrating these exercises into regular teaching. In spite of some complications, the students were interested in the activities and subsequently showed interest in introducing the exercises into their regular teaching.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jakub Trojan
Fyzický popis:47 listů, 21 nečíslovaných listů přílohy