Návrh geografické terénní výuky v údolí Říčky /
Bakalářská práce se věnuje návrhu geograficky zaměřené terénní výuky v údolí Říčky. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je terénní výuka zařazena do vzdělávání a kurikulárních dokumentů. V této části jsou popsány typy, fáze, cíle, přínosy a úskalí terénní výuky. Dál...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/u0fzi/ |
LEADER | 04500ctm a22005417i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006522270 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20230804100454.0 | ||
008 | 230624s2023 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2023-09-18 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)444674 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD004 |e rda | ||
072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 37.091.33/.39 |2 MRF | ||
080 | |a (437.32-191.2) |2 MRF | ||
080 | |a (043)378.22 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Studená, Eva |% UČO 505432 |* [absolvent PřírF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 4 | |a The geographical fieldwork education in the valley of the Říčka river |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Návrh geografické terénní výuky v údolí Říčky / |c Eva Studená |
264 | 0 | |c 2023 | |
300 | |a 52 stran, 31 stran obrazové přílohy : |b ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Jarmila Burianová | ||
502 | |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2023 | ||
520 | 2 | |a Bakalářská práce se věnuje návrhu geograficky zaměřené terénní výuky v údolí Říčky. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je terénní výuka zařazena do vzdělávání a kurikulárních dokumentů. V této části jsou popsány typy, fáze, cíle, přínosy a úskalí terénní výuky. Dále je v teoretické části zájmová lokalita popsána z fyzickogeografického hlediska. Praktická část zahrnuje samotný návrh trasy pro terénní výuku. Byla navržena čtyři stanoviště a ke každému byl vypracován metodický list pro učitele obsahující výukové cíle, potřebné vybavení žáků i učitele, instrukce k organizaci výuky a podklad pro výklad učitele včetně zdrojů, ze kterých může učitel čerpat. Ke každému stanovišti byly vytvořeny pracovní listy pro žáky, obsahující úlohy týkající se hydrologie, ochrany přírody, krasových jevů a pedologie. Navrženou terénní výuku je vhodné realizovat s žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This bachelor thesis is devoted to designing geographically oriented fieldwork education in the valley of the river Říčka. The thesis contains a theoretical and a practical part. In the theoretical part, fieldwork education is connected to the education and curriculum documents. The types, phases, purposes, benefits, and disadvantages of fieldwork education are described in this part. Furthermore, the theoretical part describes the selected area by means of physical geography. The practical part includes the actual design of the route. Four stops have been designed. For each stop, a teacher's method sheet has been prepared to contain teaching objectives, the necessary equipment for students and teacher, instructions for organizing the teaching, and the support for the teacher's lecture, including sources. Worksheets for students have been developed for each stop, containing exercises on hydrology, nature conservation, karst phenomena, and pedology. The proposed fieldwork education suit |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a terénní vyučování |7 ph241813 |z Česko |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a practical teaching |z Czechia |2 eczenas |
651 | 7 | |a Říčka (Litava, Česko : řeka : oblast) |7 ge138705 |2 czenas | |
651 | 9 | |a Říčka River Valley (Litava River, Czechia) |2 eczenas | |
655 | 7 | |a bakalářské práce |7 fd132403 |2 czenas | |
655 | 9 | |a bachelor's theses |2 eczenas | |
658 | |a Biologie se zaměřením na vzdělávání |b Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání |c PřF B-UCB UCBH, UCZV (UCZV) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Burianová, Jarmila, |d 1976- |7 mzk2006322866 |% UČO 14941 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Geografický ústav |7 ko2005276089 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/u0fzi/ |
CAT | |c 20230624 |l MUB01 |h 0424 | ||
CAT | |a DRIMLOVA |b 02 |c 20230711 |l MUB01 |h 1217 | ||
CAT | |a KOURILOVA |b 02 |c 20230804 |l MUB01 |h 1002 | ||
CAT | |a KOURILOVA |b 02 |c 20230804 |l MUB01 |h 1004 | ||
CAT | |c 20230918 |l MUB01 |h 0945 | ||
GEO | |a 04/08/2023 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2023-09-18 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRIF |a Přírodovědecká fakulta |2 PRVGR |b ÚK volný výběr - GR |3 K-VZ-2023-STUD |5 3145381934 |8 20230711 |f 70 |f Prezenční |r 20230711 |s dar |
AVA | |a SCI50 |b PRIF |c ÚK volný výběr - GR |d K-VZ-2023-STUD |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j PRVGR |