Návrh geografické terénní výuky v údolí Říčky /

Bakalářská práce se věnuje návrhu geograficky zaměřené terénní výuky v údolí Říčky. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je terénní výuka zařazena do vzdělávání a kurikulárních dokumentů. V této části jsou popsány typy, fáze, cíle, přínosy a úskalí terénní výuky. Dál...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Studená, Eva (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/u0fzi/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce se věnuje návrhu geograficky zaměřené terénní výuky v údolí Říčky. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je terénní výuka zařazena do vzdělávání a kurikulárních dokumentů. V této části jsou popsány typy, fáze, cíle, přínosy a úskalí terénní výuky. Dále je v teoretické části zájmová lokalita popsána z fyzickogeografického hlediska. Praktická část zahrnuje samotný návrh trasy pro terénní výuku. Byla navržena čtyři stanoviště a ke každému byl vypracován metodický list pro učitele obsahující výukové cíle, potřebné vybavení žáků i učitele, instrukce k organizaci výuky a podklad pro výklad učitele včetně zdrojů, ze kterých může učitel čerpat. Ke každému stanovišti byly vytvořeny pracovní listy pro žáky, obsahující úlohy týkající se hydrologie, ochrany přírody, krasových jevů a pedologie. Navrženou terénní výuku je vhodné realizovat s žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií.
This bachelor thesis is devoted to designing geographically oriented fieldwork education in the valley of the river Říčka. The thesis contains a theoretical and a practical part. In the theoretical part, fieldwork education is connected to the education and curriculum documents. The types, phases, purposes, benefits, and disadvantages of fieldwork education are described in this part. Furthermore, the theoretical part describes the selected area by means of physical geography. The practical part includes the actual design of the route. Four stops have been designed. For each stop, a teacher's method sheet has been prepared to contain teaching objectives, the necessary equipment for students and teacher, instructions for organizing the teaching, and the support for the teacher's lecture, including sources. Worksheets for students have been developed for each stop, containing exercises on hydrology, nature conservation, karst phenomena, and pedology. The proposed fieldwork education suit
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:52 stran, 31 stran obrazové přílohy : ilustrace