Aktuální role nových médií ve výtvarné výchově na druhém stupni ZŠ /

Fenomén nových médií je ve výtvarné pedagogice již velmi dobře popsán. Jeho vymezení a využití ve školní pedagogické praxi však i nadále poskytuje velký prostor pro výzkum a metodický vývoj. Jaké místo zaujímají video art, performance art a konceptuální umění ve výuce výtvarné výchovy na druhém stup...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Drury Sojková, Alena (Autor práce)
Další autoři: Stehlíková Babyrádová, Hana, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/x183d/
Obálka
LEADER 05353ctm a22008057i 4500
001 MUB01006522237
003 CZ BrMU
005 20250303162055.0
008 230624s2023 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-09-18 
035 |a (ISMU-VSKP)440653 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 72/76  |x Výtvarné umění  |2 Konspekt  |9 21 
080 |a 72/76:37.016  |2 MRF 
080 |a 316.774:004.9  |2 MRF 
080 |a 7.038.53  |2 MRF 
080 |a 7.038.54  |2 MRF 
080 |a 72/76:004.92/.94  |2 MRF 
080 |a 7.038.531  |2 MRF 
080 |a 001.87  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Drury Sojková, Alena  |% UČO 20131  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 4 |a The role of new media in fine arts education in secondary schools  |y eng 
245 1 0 |a Aktuální role nových médií ve výtvarné výchově na druhém stupni ZŠ /  |c Alena Drury Sojková 
264 0 |c 2023 
300 |a 185 stran 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Hana Stehlíková Babyrádová 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2023 
520 2 |a Fenomén nových médií je ve výtvarné pedagogice již velmi dobře popsán. Jeho vymezení a využití ve školní pedagogické praxi však i nadále poskytuje velký prostor pro výzkum a metodický vývoj. Jaké místo zaujímají video art, performance art a konceptuální umění ve výuce výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy? Jak jsou tato média ve výuce zastoupena a praktikována? Jaké vlivy působí na rozhodnutí pedagoga nová média do výuky zařadit? Tyto otázky jsou východiskem pedagogického výzkumu, který proběhl v první fázi na základních školách ve výtvarné výchově formou experimentální výuky. Výukové situace validované v praxi byly ve druhé fázi výzkumu adaptovány a aplikovány do experimentální, didakticky orientované, výuky probíhající na Pedagogické fakultě MU pro studenty oboru Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy. Výstupy pedagogického výzkumu byly zpracovány do případových studií, které mohou být využity v praxi na základní škole a modelů výuky zal  |% cze 
520 2 9 |a The phenomenon of new media in art education has already been very well mapped. However, its definition and use in school teaching practice continues to provide great scope for research and methodological development. What role do video art, performance art and conceptual art play in the teaching of art education at the secondary school? How are these media represented and practiced in teaching? What are the influences on the teacher's decision to include new media in art education? These questions are the starting point of the pedagogical research, which took place in the first phase of the research, in secondary school art education in the form of experimental lessons. In the second phase teaching situations validated in practice were adapted and applied to an experimental, case-based teaching model taking place at the Faculty of Education MUNI for students of art education for secondary schools and high schools. The outputs of the research were processed into case studies that can b  |9 eng 
650 0 7 |a výtvarná výchova  |7 ph127464  |2 czenas 
650 0 7 |a digitální média  |7 ph559630  |2 czenas 
650 0 7 |a výtvarná pedagogika  |7 ph1252156  |2 czenas 
650 0 7 |a video art  |7 ph249651  |2 czenas 
650 0 7 |a konceptuální umění  |7 ph121783  |2 czenas 
650 0 7 |a digitální umění  |7 ph367679  |2 czenas 
650 0 7 |a performance (umění)  |7 ph124034  |2 czenas 
650 0 7 |a případové studie  |7 ph124930  |2 czenas 
650 0 9 |a art pedagogy  |2 eczenas 
650 0 9 |a art education  |2 eczenas 
650 0 9 |a digital media  |2 eczenas 
650 0 9 |a video art  |2 eczenas 
650 0 9 |a conceptual art  |2 eczenas 
650 0 9 |a digital art  |2 eczenas 
650 0 9 |a performance art  |2 eczenas 
650 0 9 |a case studies  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky  |b Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky  |c PdF D-TVGP DTVGP01 (DTVGP01)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Stehlíková Babyrádová, Hana,  |d 1959-  |7 mzk2002103151  |% UČO 1422  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra výtvarné výchovy  |7 mzk2007412327  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/x183d/ 
CAT |c 20230624  |l MUB01  |h 0424 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230730  |l MUB01  |h 2139 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230730  |l MUB01  |h 2140 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20230801  |l MUB01  |h 1305 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20230914  |l MUB01  |h 1648 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20230914  |l MUB01  |h 1649 
CAT |c 20230918  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240306  |l MUB01  |h 1949 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240629  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a REPISOVA  |b 02  |c 20250303  |l MUB01  |h 1619 
CAT |a REPISOVA  |b 02  |c 20250303  |l MUB01  |h 1620 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-09-18 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-644  |5 3201114138  |8 20230801  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20230801 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-644  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP