Aktuální role nových médií ve výtvarné výchově na druhém stupni ZŠ /
Fenomén nových médií je ve výtvarné pedagogice již velmi dobře popsán. Jeho vymezení a využití ve školní pedagogické praxi však i nadále poskytuje velký prostor pro výzkum a metodický vývoj. Jaké místo zaujímají video art, performance art a konceptuální umění ve výuce výtvarné výchovy na druhém stup...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/x183d/ |
Shrnutí: | Fenomén nových médií je ve výtvarné pedagogice již velmi dobře popsán. Jeho vymezení a využití ve školní pedagogické praxi však i nadále poskytuje velký prostor pro výzkum a metodický vývoj. Jaké místo zaujímají video art, performance art a konceptuální umění ve výuce výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy? Jak jsou tato média ve výuce zastoupena a praktikována? Jaké vlivy působí na rozhodnutí pedagoga nová média do výuky zařadit? Tyto otázky jsou východiskem pedagogického výzkumu, který proběhl v první fázi na základních školách ve výtvarné výchově formou experimentální výuky. Výukové situace validované v praxi byly ve druhé fázi výzkumu adaptovány a aplikovány do experimentální, didakticky orientované, výuky probíhající na Pedagogické fakultě MU pro studenty oboru Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy. Výstupy pedagogického výzkumu byly zpracovány do případových studií, které mohou být využity v praxi na základní škole a modelů výuky zal The phenomenon of new media in art education has already been very well mapped. However, its definition and use in school teaching practice continues to provide great scope for research and methodological development. What role do video art, performance art and conceptual art play in the teaching of art education at the secondary school? How are these media represented and practiced in teaching? What are the influences on the teacher's decision to include new media in art education? These questions are the starting point of the pedagogical research, which took place in the first phase of the research, in secondary school art education in the form of experimental lessons. In the second phase teaching situations validated in practice were adapted and applied to an experimental, case-based teaching model taking place at the Faculty of Education MUNI for students of art education for secondary schools and high schools. The outputs of the research were processed into case studies that can b |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Hana Stehlíková Babyrádová |
Fyzický popis: | 185 stran |