Terénní a projektová výuka v Bystřici nad Pernštejnem a jejím okolí /
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá pojmem terénní výuka, postavením tohoto typu výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání, dále popisuje cíle vyučování v terénu, jeho dělení či plánování, propojení s projektovou výukou a důvody, proč terén...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/caeq8/ |
Shrnutí: | Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá pojmem terénní výuka, postavením tohoto typu výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání, dále popisuje cíle vyučování v terénu, jeho dělení či plánování, propojení s projektovou výukou a důvody, proč terénní výuku (ne)realizovat. Součástí teoretické části je i vymezení a charakteristika modelového území v okolí Bystřice nad Pernštejnem, která jej přibližuje z hlediska historického, fyzickogeografického a socioekonomického. Praktickou část tvoří tři návrhy terénní a projektové výuky, jež se liší prostředím, náplní i vyučovacími metodami. Ke každému návrhu je vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje mimo jiné fáze výuky, trasu či využívané území, propojení s RVP, cíle terénní výuky apod. a pracovní list, s kterým studenti pracují v terénu. The Bachelor theses consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the concept of fieldwork, the position of this type of teaching in geographical secondary school education. Furthermore, it describes the objectives of the field teaching, its division or planning, connection with the project teaching as well as reasons for (non)implementation of the field teaching. The theoretical part also includes the definition and characteristics of the model area around Bystřice nad Pernštejnem, which approaches it from a historical, physical-geographical and socio-economic point of view. The practical part involves three proposals for the field and project teaching, which differ in environment, content and teaching methods. Each proposal is accompanied with a methodical sheet for teachers describing, among other things, the teaching phase, route or area, connection with FEP, goals of the field teaching, etc. Additionally, the proposals contain a worksheet stude |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
Fyzický popis: | 58 listů, 16 listů obrazové přílohy : ilustrace, mapy |