Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska /
V disertační práci Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska se pokouším zodpovědět otázku, jakými faktory byla modelována geneze, sociální, politická a kulturní (ne)účinnost tvorby rakouské umělecké skupiny, známé v diskurzu moderního umění jako ví...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/mhq8z/ |
LEADER | 04973ctm a22006617i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006484119 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20211115054759.0 | ||
008 | 210624s2021 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2022-01-03 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)388933 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD001 |e rda | ||
072 | 7 | |a 7.01/.09 |x Umění |2 Konspekt |9 21 | |
080 | |a 7.036/.038 |2 MRF | ||
080 | |a (436) |2 MRF | ||
080 | |a 7.071 |2 MRF | ||
080 | |a 7.036/.038-027.522 |2 MRF | ||
080 | |a 7.011:316.72/.75 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Kubart, Tomáš |7 mzk2014850018 |% UČO 261089 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Inter faeces et urinam purgamus. Viennese actionism as a faxensyndrom in the Post-War Austria |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska / |c Tomáš Kubart |
264 | 0 | |c 2021 | |
300 | |a 506 stran : |b ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Martina Musilová | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2021 | ||
520 | 2 | |a V disertační práci Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska se pokouším zodpovědět otázku, jakými faktory byla modelována geneze, sociální, politická a kulturní (ne)účinnost tvorby rakouské umělecké skupiny, známé v diskurzu moderního umění jako vídeňský akcionismus. Domnívám se, že tvorba předních představitelů polymorfního kulturního fenoménu, Hermanna Nitsche (1938), Otto Muehla (1925-2013), Güntera Bruse (1938) a Rudolfa Schwarzkoglera (1940-1969), je modelována kulturními narativy, vevázanými především v jazykové a řečové struktury, jež se akcionisté pokoušejí překročit v regresivním pohybu k méně strukturovaným matricím, a to jak na společenské, tak na umělecké úrovni. Výsledkem je tak ritualizace a kultizace umění, namísto mluvy nastupují neartikulované skřeky, namísto předmětnosti v malířství informel, namísto strukturovaných architektur dramatu automatické psaní. Namísto řádu jazyka, řád činu. Touto regresí vyjadřují touhu po |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a In my dissertation Thesis, Inter faeces et urinam purgamus. Viennese actionism as a faxensyndrome of post-war Austria I attempt to answer the question of what factors modeled the genesis, social, political and cultural in/effectivness of the creation of the Austrian art group, known in the discourse of modern art as Viennese actionism. I believe that the work of leading figures of the polymorphic cultural phenomenon, Hermann Nitsch (1938), Otto Muehl (1925-2013), Günter Brus (1938) and Rudolf Schwarzkogler (1940-1969), is modeled by cultural narratives, linked mainly in linguistic and speech structures that shareholders try to transcend in regression to less structured matrices, both at the social and artistic levels. The result is the ritualization and cultication of art, instead of speaking, inarticulate screams, instead of figuration in informal painting, instead of structured architectures of the drama of automatic writing. Instead of the order of language, the order of action. By |9 eng |
648 | 7 | |a 20. století |7 ch460558 |2 czenas | |
650 | 0 | 7 | |a moderní umění |7 ph115340 |z Rakousko |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a umělecké skupiny |7 ph126906 |z Rakousko |y 20. století |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a umělecká hnutí |7 ph596305 |z Rakousko |y 20. století |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a umění a společnost |7 ph126924 |z Rakousko |y 20. století |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a modern art |z Austria |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a art groups |z Austria |y 20th century |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a art movements |z Austria |y 20th century |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a art and society |z Austria |y 20th century |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Obecná teorie a dějiny umění a kultury (čtyřleté) |b Teorie a dějiny divadla, filmu a audiovizuální kultury |c FF D-OT4 TDDF (TDDF) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Musilová, Martina, |d 1969- |7 jx20070822012 |% UČO 107083 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra divadelních studií |7 pna2013752194 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/mhq8z/ |
CAT | |c 20210624 |l MUB01 |h 0421 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210711 |l MUB01 |h 1129 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210711 |l MUB01 |h 1130 | ||
CAT | |a HANDL |b 02 |c 20211021 |l MUB01 |h 1243 | ||
CAT | |a SVOBODOVA |b 02 |c 20211115 |l MUB01 |h 0547 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211211 |l MUB01 |h 0155 | ||
CAT | |c 20220103 |l MUB01 |h 1152 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220316 |l MUB01 |h 2238 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2022-01-03 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 FF |a FF - ustredni knihovna |2 SKLAD |b sklad |3 D-19563 |5 2572107150 |8 20211022 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20211022 |
AVA | |a FIL50 |b FF |c sklad |d D-19563 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j SKLAD |