Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska /

V disertační práci Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska se pokouším zodpovědět otázku, jakými faktory byla modelována geneze, sociální, politická a kulturní (ne)účinnost tvorby rakouské umělecké skupiny, známé v diskurzu moderního umění jako ví...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kubart, Tomáš (Autor práce)
Další autoři: Musilová, Martina, 1969- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2021
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/mhq8z/
Obálka
Popis
Shrnutí:V disertační práci Inter faeces et urinam purgamus. Vídeňský akcionismus jako faxensyndrom poválečného Rakouska se pokouším zodpovědět otázku, jakými faktory byla modelována geneze, sociální, politická a kulturní (ne)účinnost tvorby rakouské umělecké skupiny, známé v diskurzu moderního umění jako vídeňský akcionismus. Domnívám se, že tvorba předních představitelů polymorfního kulturního fenoménu, Hermanna Nitsche (1938), Otto Muehla (1925-2013), Güntera Bruse (1938) a Rudolfa Schwarzkoglera (1940-1969), je modelována kulturními narativy, vevázanými především v jazykové a řečové struktury, jež se akcionisté pokoušejí překročit v regresivním pohybu k méně strukturovaným matricím, a to jak na společenské, tak na umělecké úrovni. Výsledkem je tak ritualizace a kultizace umění, namísto mluvy nastupují neartikulované skřeky, namísto předmětnosti v malířství informel, namísto strukturovaných architektur dramatu automatické psaní. Namísto řádu jazyka, řád činu. Touto regresí vyjadřují touhu po
In my dissertation Thesis, Inter faeces et urinam purgamus. Viennese actionism as a faxensyndrome of post-war Austria I attempt to answer the question of what factors modeled the genesis, social, political and cultural in/effectivness of the creation of the Austrian art group, known in the discourse of modern art as Viennese actionism. I believe that the work of leading figures of the polymorphic cultural phenomenon, Hermann Nitsch (1938), Otto Muehl (1925-2013), Günter Brus (1938) and Rudolf Schwarzkogler (1940-1969), is modeled by cultural narratives, linked mainly in linguistic and speech structures that shareholders try to transcend in regression to less structured matrices, both at the social and artistic levels. The result is the ritualization and cultication of art, instead of speaking, inarticulate screams, instead of figuration in informal painting, instead of structured architectures of the drama of automatic writing. Instead of the order of language, the order of action. By
Popis jednotky:Vedoucí práce: Martina Musilová
Fyzický popis:506 stran : ilustrace