Export byl úspěšný — 

Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ /

Předmětem práce jsou výslovnostní chyby českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Cílem výzkumu bylo empiricky ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobe...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Čeřovská, Martina (Autor práce)
Další autoři: Janíková, Věra, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/nu20n/
Obálka
LEADER 05762ctm a22009377i 4500
001 MUB01006465862
003 CZ BrMU
005 20200723121718.0
008 200625s2020 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
035 |a (ISMU-VSKP)344394 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 811.112.2  |x Němčina  |2 Konspekt  |9 11 
080 |a 811.112.2  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a 81'355  |2 MRF 
080 |a 81'271.12  |2 MRF 
080 |a 81'26  |2 MRF 
080 |a 81'271.14  |2 MRF 
080 |a 81'373.45  |2 MRF 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a 81'232  |2 MRF 
080 |a 81'342.41  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Čeřovská, Martina  |% UČO 425021  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Pronunciation in Learning German at Secondary Schools  |y eng 
245 1 0 |a Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ /  |c Martina Čeřovská 
264 0 |c 2020 
300 |a 118 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Věra Janíková 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 
520 2 |a Předmětem práce jsou výslovnostní chyby českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Cílem výzkumu bylo empiricky ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobem se v těchto chybách projevuje transfer z dříve osvojených jazyků žáka, tj. mateřského jazyka (češtiny) a prvního cizího jazyka (angličtiny). V rámci teoretických východisek popisujeme různá pojetí výslovnosti z hlediska cílů výuky cizích jazyků a zjišťujeme, jakým způsobem je požadavek na výslovnost prezentován v současných pedagogických dokumentech. Pozornost věnujeme různým definicím jazykových chyb a jejich příčinám. Vzhledem k tomu, že k identifikaci chyb přistupujeme na základě kritéria spisovnosti, pojednáváme o vývoji výslovnostní normy němčiny a její kodifikaci. Uvádíme rovněž vybrané tuzemské a zahraniční výzkumy, které různou měrou ovlivnily koncepci našeho výzkumu, a charakteriz  |% cze 
520 2 9 |a The thesis deals with pronunciation mistakes of Czech pupils learning German as a second foreign language at elementary school. The aim of the research was to empirically verify the extent to which pupils have difficulties with pronunciation phenomena in German, in which Czech native speakers usually make mistakes. The investigation followed the way these errors manifest themselves in the transfer from the pupils' previously acquired languages, i.e. their mother tongue (Czech) and the first foreign language learnt (English). Within the theoretical foundation, we describe different concepts of pronunciation in terms of foreign language teaching objectives and we discover how the pronunciation requirement is presented in current pedagogical documents. We focus on various definitions of language errors and their causes. Considering the identification of errors being based on the literal criterion, we discuss the development of German pronunciation standard and its codification. We also pr  |9 eng 
650 0 7 |a jazyková akvizice  |7 ph442516  |2 czenas 
650 0 7 |a jazyková výuka  |7 ph162894  |2 czenas 
650 0 7 |a jazykové chyby  |7 ph138312  |2 czenas 
650 0 7 |a jazykový transfer  |7 ph166084  |2 czenas 
650 0 7 |a němčina  |7 ph115512  |2 czenas 
650 0 7 |a samohlásky  |7 ph120463  |2 czenas 
650 0 7 |a spisovný jazyk  |7 ph125914  |2 czenas 
650 0 7 |a standardizace a kodifikace jazyka  |7 ph188862  |2 czenas 
650 0 7 |a výslovnost  |7 ph120514  |2 czenas 
650 0 7 |a základní vzdělávání  |7 ph614633  |2 czenas 
650 0 9 |a elementary school education  |2 eczenas 
650 0 9 |a German language  |2 eczenas 
650 0 9 |a language acquisition  |2 eczenas 
650 0 9 |a language errors  |2 eczenas 
650 0 9 |a language standardization and codification  |2 eczenas 
650 0 9 |a language teaching and learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a language transfer  |2 eczenas 
650 0 9 |a literary language  |2 eczenas 
650 0 9 |a pronunciation  |2 eczenas 
650 0 9 |a vowels  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Specializace v pedagogice (čtyřleté)  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-SPE4 DCIJ (DCIJ)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Janíková, Věra,  |d 1956-  |7 mzk2002160805  |% UČO 1445  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra německého jazyka a literatury  |7 mzk2002188347  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/nu20n/ 
CAT |c 20200625  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20200723  |l MUB01  |h 1217 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2200 
CAT |c 20200921  |l MUB01  |h 1102 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1037 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2023 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1318 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210813  |l MUB01  |h 0043 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211123  |l MUB01  |h 1557 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231010  |l MUB01  |h 2233 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231027  |l MUB01  |h 1535 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231027  |l MUB01  |h 2122 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20241014  |l MUB01  |h 2250 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20241121  |l MUB01  |h 1507 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-597  |5 3201106383  |8 20200723  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20200723 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-597  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP