Hlas žáků: Příběh sexty A /
Dizertační práce se zabývá problematikou hlasu žáků střední školy v kontextu tradic a idejí střední školy. Hlas žáků je obvykle velmi široce definován a týká se řady oblastí života žáků ve škole, v této dizertační práci byl hlas žáků zúžen pouze na oblast výuky, protože právě ta je klíčovým procesem...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/t7rij/ |
Shrnutí: | Dizertační práce se zabývá problematikou hlasu žáků střední školy v kontextu tradic a idejí střední školy. Hlas žáků je obvykle velmi široce definován a týká se řady oblastí života žáků ve škole, v této dizertační práci byl hlas žáků zúžen pouze na oblast výuky, protože právě ta je klíčovým procesem, který se zde odehrává. Cílem této práce je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření popsat proces (cíl, strategii a efekty) hlasu žáků střední školy, který se týká výuky, a který se odehrává na pozadí střetu tradic školy a demokratických idejí školy. Prvním krokem, který žáci musí učinit, pokud má dojít k vyvolání hlasu žáků, je žákovské hodnocení výuky. Ukazuje se, že v žákovském hodnocení výuky hraje klíčovou roli hodnocení učitele. Výsledky tohoto výzkumu dále ukazují, že hlas žáků je kritického charakteru, žáci se vyjadřují především k těm prvkům výuky, které považují za problematické. Jejich cílem je proměnit výuku k vlastní spokojenosti. Dle vnímané závažnosti problému žáci The theme of the dissertation thesis is the voice of grammar school pupils in the context of the traditions and ideas of a grammar school. The pupils' voice is usually defined very widely, and it is connected to a lot of fields of pupils' lives at school. I focused on the pupils' voice of a teaching area because it is the key process when the pupils' voice is happening. The main aim of this dissertation thesis is to describe a process (aim, strategy, and effects) of grammar school pupils' voice-based on qualitative research. The pupils' voice is connected with the teaching and it is happening as a background of school traditions and school's democratic ideas conflict. If we would like to hear the pupils' voice, then the first step is that pupils must begin to evaluate the teaching. The evaluation of teachers is the key part of pupils' teaching assessment. Results of my research also show that pupils' voice is critical. Pupils mainly comment on those elements of the teaching, which they |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Roman Švaříček |
Fyzický popis: | 170 stran |