Využití sippingu v klinické praxi /
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku užívání sippingu v klinické praxi. Teoretická část charakterizuje pojem malnutrice a enterální výživa a zabývá se hodnocením nutričního stavu pacienta, které provádí sestra. Stěžejní částí práce je kapitola týkající se sippingu, věnující se zejména výhodá...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/ycsjw/ |
Shrnutí: | Bakalářská práce je zaměřena na problematiku užívání sippingu v klinické praxi. Teoretická část charakterizuje pojem malnutrice a enterální výživa a zabývá se hodnocením nutričního stavu pacienta, které provádí sestra. Stěžejní částí práce je kapitola týkající se sippingu, věnující se zejména výhodám jeho užívání, složení a druhům přípravků, zásadám správného užívání, možnostem užívání v domácím prostředí, možným nežádoucím účinkům a některým výsledkům studií. Empirická část analyzuje zvyklosti praktických a všeobecných sester při zajišťování výživy pacienta formou sippingu. Zaměřuje se také na provádění záznamu do zdravotnické dokumentace o podávání sippingu a edukaci pacienta ohledně způsobu užívání. This bachelor’s thesis focuses on the problematic of the usage of nutritional supplement drinks (sipping) in the clinical practice. The theoretical part describes the terms malnutrition and enteral nutrition and deals with the evaluation of nutritional condition of patient, which is done by a nurse. The pivotal part of this work is the chapter talking about sipping. It especially deals with the benefits of its use, then with composition and types of preparations, principles of the right use, the possibilities of use in home environment, possible side effects and some results of studies. The empirical part analyses habits of nurses while providing patient nutrition in the form of sipping. This part also aims at recording of sipping providing into a medical documentation and at the education of the patient about the way of use. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Simona Saibertová |
Fyzický popis: | 85 listů |