Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu /
Předkládaná disertační práce se zabývá výzkumem dvou velmi aktuálních konceptů, které se v současnosti stále více uplatňují v programech přípravného učitelského vzdělávání. Jedním z nich je specifická kategorie znalostí, tzv. didaktické znalostí obsahu. Druhým je reflexe či reflektivní praxe, která...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2018
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/i00rf/ |
Shrnutí: | Předkládaná disertační práce se zabývá výzkumem dvou velmi aktuálních konceptů, které se v současnosti stále více uplatňují v programech přípravného učitelského vzdělávání. Jedním z nich je specifická kategorie znalostí, tzv. didaktické znalostí obsahu. Druhým je reflexe či reflektivní praxe, která je považována za nástroj podpory profesního učení. Práce se zaměřuje na charakteristiky didaktických znalostí obsahu (DZO) u studentů učitelství anglického jazyka, protože právě ty jsou považovány za specifickou kategorii znalostí, kterou, na rozdíl od jiných odborníků v témže oboru, disponují pouze učitelé. Cílem práce bylo zjistit, jakými didaktickými znalostmi obsahu disponovali studenti učitelství anglického jazyka na začátku intervence a na jejím konci. Zajímaly nás charakteristiky a struktura didaktických znalostí obsahu a aspekty, v kterých se DZO v důsledku intervence mění. Druhou oblastí, na kterou je tento výzkum zaměřen, jsou charakteristiky reflexe jednotlivých studentů a otázka, The present doctoral thesis deals with the research of two topical concepts which are currently more and more employed in teacher training programmes. One is a specific category of knowledge called pedagogical content knowledge (PCK). The other is the concept of reflection and reflective practice which is considered as a tool for development of learning in profession. The thesis focuses on the characteristics of PCK in student teachers of English as a foreign language, because they are considered as a specific category of knowledge owned exclusively by teachers (as compared to other professionals in the same field). The aim of the thesis was to research the characteristics of PCK in the student teachers of English before and after the intervention. We were interested in characteristics of PCK, in its structure and changes that occurred following the intervention. The other area of research were the characteristics of individual student teacher’s reflection and the question whether refl |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Kateřina Vlčková |
Fyzický popis: | 146 listů |