Analýza podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu /

Rigorózní práce a výzkumný projekt se zabývají zjišťováním a analýzou efektivity využívání podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část rigorózní práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola definuje termín inkluze a inkluzivní vzdělá...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dostalová, Eva (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/zksuy/
Obálka
Popis
Shrnutí:Rigorózní práce a výzkumný projekt se zabývají zjišťováním a analýzou efektivity využívání podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část rigorózní práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola definuje termín inkluze a inkluzivní vzdělávání. Zde je nastíněna aktuální vzdělávací politika v České republice a také v zahraničí. Kapitola obsahuje Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež. Závěr kapitoly je věnován metodologii vztahující se k rigorózní práci a výzkumnému šetření. Druhá kapitola se věnuje edukaci žáků s tělesným postižením. Nejprve je uveden historický a vývojový exkurz do pedagogiky žáků s tělesným postižením. Následující podkapitola se zabývá definováním a specifikací okruhu jedinců s tělesným postižením. Zde je uveden vliv tělesného postižení na vzdělávání těchto žáků. Závěr kapitoly tvoří přístupy a strategie v inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením. Posled
The Rigorous thesis and the research project follow up the identification and analysis of the effectiveness of the use of support measures for pupils with physical disabilities in the inclusive environment of primary schools. The theoretical part of the rigorous thesis is separated into three chapters. First chapter defines the term inclusion and inclusive education. Here is outlined the current educational policy in the Czech Republic and also abroad. The chapter contains the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Youth. The conclusion of the chapter is devoted to the challenge of methodology in due to the rigorous thesis and research project. Next the second chapter deals with the education of pupils with physical disabilities. Firstly, there is a historical and developmental excursion into the pedagogy of pupils with physical disabilities. The following subchapter deals with defining and specifying the range of individuals with physical d
Fyzický popis:155 listů