Modeling Techniques for Adaptive Practice Systems /

Práce ze zabývá výzvami spojenými s vývojem adaptivních procvičovacích systémů, zejména se pak zaměřuje na popis metod, které umožňují provoz těchto systémů, umožňují řešit problémy spojené s jejich vývojem a automatizují úkoly běžně prováděné experty. Nejdříve práce popisuje různé techniky pomáhají...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Řihák, Jiří (Autor práce)
Další autoři: Pelánek, Radek, 1980- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/pny4o/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce ze zabývá výzvami spojenými s vývojem adaptivních procvičovacích systémů, zejména se pak zaměřuje na popis metod, které umožňují provoz těchto systémů, umožňují řešit problémy spojené s jejich vývojem a automatizují úkoly běžně prováděné experty. Nejdříve práce popisuje různé techniky pomáhající vytvořit doménový model, který popisuje vědomostní oblast, na kterou se systém zaměřuje. Některé z těchto technik umožňují vytvoření takového modelu zcela automaticky z řešitelských dat, některé kombinují tento přístup založený na datech se vstupem od experta a některé {před\-zpra\-co\-vá\-va\-jí} data tak, aby expert získal lepší vhled do dané oblasti a mohl udělat informovaná rozhodnutí. Dále práce popisuje několik studentských modelů, které systému umožňují se přizpůsobit na míru každému uživateli a nabídnout individualizovaný obsah. Závěrem se práce věnuje časům odpovědí jakožto dodatečné informaci k běžné používané informaci o správnosti odpovědi. Práce studuje jak zkombinovat tyto
We study the challenges associated with the development of adaptive practice systems, particularly with the focus on the description of methods, which allow running such intelligent systems which give answers to questions occurring during development and automatize tasks usually done by human experts. First, we describe various techniques which help to create a domain model that describes the knowledge domain on which the system focuses. Some of these techniques allow building a domain model automatically from the learners’ data, some of them combine the data-driven approach with input from a human expert and some process data and give experts an insight into the domain and foundations for further decisions. Next, we depict several learner models which allow the system to adapt to every user and provide individualized content. Finally, we deal with response times as extra information to the frequently used correctness of answers. We study how to combine these two types of information
Popis jednotky:Vedoucí práce: Radek Pelánek
Fyzický popis:ix, 147 stran