Prevence rizikového chování na 1. stupni ZŠ /

Rigorózní práce je vedena snahou o komplexní uchopení problematiky prevence rizikového chování na prvním stupni základní školy. Výsledky analýzy ukazují možnosti školy stát se resilientním prostorem. Naším záměrem bylo také možné využití výsledků výzkumu. Ty mohou posloužit institucím vzdělávajícím...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Grác Livňanská, Pavlína (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2016
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/220033/pedf_r/
Obálka
LEADER 04686ctm a22006377i 4500
001 MUB01006363851
003 CZ BrMU
005 20160414101307.0
008 160413s2016 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-08-11 
035 |a (ISMU-VSKP)284513 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 316.4/.7  |x Sociální interakce. Sociální komunikace  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 316.624  |2 MRF 
080 |a 37.03:364-212  |2 MRF 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a 373.3.011.3-052-056.49  |2 MRF 
080 |a (043.2)  |2 MRF 
100 1 |a Grác Livňanská, Pavlína  |% UČO 220033  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 4 |a The prevention of risk behavior on the primary school  |y eng 
245 1 0 |a Prevence rizikového chování na 1. stupni ZŠ /  |c Pavlína Grác Livňanská 
246 3 |a Prevence rizikového chování na prvním stupni základní školy 
264 0 |c 2016 
300 |a 142 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
502 |a Rigorózní práce (PhDr.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2016 
520 2 |a Rigorózní práce je vedena snahou o komplexní uchopení problematiky prevence rizikového chování na prvním stupni základní školy. Výsledky analýzy ukazují možnosti školy stát se resilientním prostorem. Naším záměrem bylo také možné využití výsledků výzkumu. Ty mohou posloužit institucím vzdělávajícím učitele v oblasti prevence rizikového chování, stejně tak jako samotným učitelům a metodikům prevence, kteří jsou v prevenci rizikového chování na školách hlavními aktéry. Rizikové chování negativně ovlivňuje kvalitu života jedince ve všech jeho složkách. Protože škola je prostorem, kde se toto chování manifestuje, stává se také prostorem, který má schopnost vzniku tohoto chování předcházet, popř. eliminovat jeho důsledky. Mluvíme o škole jako resilienčním prostoru. K jeho vytvoření je třeba pracovat s faktory, jako je způsob výuky, organizace školy, její klima a vztahy mezi všemi aktéry ve školním prostředí a další. To, jakým způsobem škola může působit resilientě, popisujeme v teoretické  |% cze 
520 2 9 |a Presented thesis describes the complex issue of prevention of risk behavior of children at primary school. We focus on applicability of research results to provide help not only for teachers and prevention methodologist but also for education institutions for teachers in the field. The results demonstrate the possibility of school as a resilient area. Risk behavior negatively impacts the quality of life of child on various levels. Such behavior is manifested at the school. It is possible to prevent the behavior or eliminate results in the same place. In order to make schools a resilient space, it is required to work with school’s organisation, climate and relations between actors in school environment. Possible methods to obtain resilient space are described in the theoretical part of this thesis. We also focus on current legislative determination to prevent risk behavior in the Czech Republic and its impact. The research part of the thesis is based on a quantitative research which is  |9 eng 
650 0 7 |a prevence (sociální problémy)  |7 ph138923  |2 czenas 
650 0 7 |a problémoví žáci  |7 ph274386  |2 czenas 
650 0 7 |a rizikové chování  |7 ph126809  |2 czenas 
650 0 7 |a základní školy  |7 ph116795  |2 czenas 
650 0 9 |a elementary schools  |2 eczenas 
650 0 9 |a prevention (social problems)  |2 eczenas 
650 0 9 |a problem pupils  |2 eczenas 
650 0 9 |a risk behavior  |2 eczenas 
655 7 |a rigorózní práce  |7 fd132407  |2 czenas 
655 9 |a doctoral dissertations  |2 eczenas 
658 |a Speciální pedagogika  |b Speciální pedagogika  |c PdF Rig-SPD SPZP (SPZP)  |2 CZ-BrMU 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Pedagogická fakulta  |7 kn20010709279  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/220033/pedf_r/ 
CAT |c 20160413  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a JIRASKOVA  |b 02  |c 20160414  |l MUB01  |h 1013 
CAT |c 20160811  |l MUB01  |h 1144 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160830  |l MUB01  |h 0840 
CAT |c 20161008  |l MUB01  |h 2241 
CAT |c 20170112  |l MUB01  |h 1617 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1018 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2006 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1245 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-08-11 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-508  |5 3201090026  |8 20160414  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20160414 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-508  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP