Prevence rizikového chování na 1. stupni ZŠ /
Rigorózní práce je vedena snahou o komplexní uchopení problematiky prevence rizikového chování na prvním stupni základní školy. Výsledky analýzy ukazují možnosti školy stát se resilientním prostorem. Naším záměrem bylo také možné využití výsledků výzkumu. Ty mohou posloužit institucím vzdělávajícím...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2016
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/220033/pedf_r/ |
Shrnutí: | Rigorózní práce je vedena snahou o komplexní uchopení problematiky prevence rizikového chování na prvním stupni základní školy. Výsledky analýzy ukazují možnosti školy stát se resilientním prostorem. Naším záměrem bylo také možné využití výsledků výzkumu. Ty mohou posloužit institucím vzdělávajícím učitele v oblasti prevence rizikového chování, stejně tak jako samotným učitelům a metodikům prevence, kteří jsou v prevenci rizikového chování na školách hlavními aktéry. Rizikové chování negativně ovlivňuje kvalitu života jedince ve všech jeho složkách. Protože škola je prostorem, kde se toto chování manifestuje, stává se také prostorem, který má schopnost vzniku tohoto chování předcházet, popř. eliminovat jeho důsledky. Mluvíme o škole jako resilienčním prostoru. K jeho vytvoření je třeba pracovat s faktory, jako je způsob výuky, organizace školy, její klima a vztahy mezi všemi aktéry ve školním prostředí a další. To, jakým způsobem škola může působit resilientě, popisujeme v teoretické Presented thesis describes the complex issue of prevention of risk behavior of children at primary school. We focus on applicability of research results to provide help not only for teachers and prevention methodologist but also for education institutions for teachers in the field. The results demonstrate the possibility of school as a resilient area. Risk behavior negatively impacts the quality of life of child on various levels. Such behavior is manifested at the school. It is possible to prevent the behavior or eliminate results in the same place. In order to make schools a resilient space, it is required to work with school’s organisation, climate and relations between actors in school environment. Possible methods to obtain resilient space are described in the theoretical part of this thesis. We also focus on current legislative determination to prevent risk behavior in the Czech Republic and its impact. The research part of the thesis is based on a quantitative research which is |
---|---|
Fyzický popis: | 142 listů |