Quality of healthcare in surgical clinics /

Úvod. Kvalita zdravotních služeb a její neustálé zlepšování se dostaly do popředí zájmu ve zdravotnických zařízeních po celém světě, nevyjímaje chirurgickou péči. S narůstající náročností pacientů a celkovým posunem zaměření zdravotní péče na pacienta není možné podceňovat důležitost sledování jejic...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Schwanhaeuser, Kräuff (Autor práce)
Další autoři: Hrubá, Drahoslava, 1938- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2016
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/23390/lf_d_b1/
Obálka
Popis
Shrnutí:Úvod. Kvalita zdravotních služeb a její neustálé zlepšování se dostaly do popředí zájmu ve zdravotnických zařízeních po celém světě, nevyjímaje chirurgickou péči. S narůstající náročností pacientů a celkovým posunem zaměření zdravotní péče na pacienta není možné podceňovat důležitost sledování jejich pohledů, očekávání a zkušeností. Zaměřili jsme se tedy na identifikování možných nedostatků v poskytované chirurgické péči, které ovlivňují spokojenost pacientů a jimi vnímanou kvalitu obdržených služeb. Metody. Výzkum byl proveden ve dvou etapách. V průběhu první fáze bylo za pomoci kvantitativních i doplňkových kvalitativních metod prošetřeno celkem 1 982 pacientů hospitalizovaných na třech českých a jednom britském chirurgickém oddělení / klinice. Druhá fáze zahrnovala vzorek celkem 934 českých ambulantních chirurgických pacientů. Nasbíraná data byla analyzována a srovnána za použití Chí-kvadrát testu.
Background. The quality of health related services and its continuous improvement have become fundamental concerns across health care facilities worldwide, including the surgical care. With the increasingly demanding patients and the overall shift towards patient-centred care, the importance of monitoring patients’ perceptions, expectations and experiences cannot be underestimated. We focused on identifying possible deficiencies in provided surgical care that influence patient satisfaction and perceived quality of services received. Methods. The research was conducted in two stages. During the first stage, the total sample of 1,982 in-patients from three Czech a one U.K. surgical departments / clinics were surveyed using both quantitative and qualitative complementary methods. The second stage included a sample of 934 Czech outpatients. Collected data were analysed and compared by means of Chi-square test.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Drahoslava Hrubá
Fyzický popis:163 listů