Profesní orientace a předprofesní příprava žáků se zdravotním postižením - analýza zjišění z prostředí švédských škol /
Rigorózní práce se zabývá problematikou profesní orientace a předprofesní přípravy žáků se zdravotním postižením v prostředí švédského vzdělávacího systému. Předmětem výzkumného šetření je analýza stávajících podmínek předprofesní přípravy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských zákl...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2015
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/251636/pedf_r/ |
| Shrnutí: | Rigorózní práce se zabývá problematikou profesní orientace a předprofesní přípravy žáků se zdravotním postižením v prostředí švédského vzdělávacího systému. Předmětem výzkumného šetření je analýza stávajících podmínek předprofesní přípravy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských základních školách společně s analýzou faktorů, které mohou volbu navazujícího studia ovlivnit. Práce je členěna do pěti kapitol, z nichž první tři reprezentují teoretickou část práce a dvě navazující část empirickou. V první kapitole jsou zmíněna základní speciálně pedagogická, terminologická a metodologická východiska společně s vymezením okruhu osob se zdravotním postižením s důrazem na okruh osob s tělesným postižením. Druhá kapitola definuje aktuální legislativní normy vztahující se ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a to na úrovní státní i mezinárodní. Kapitola dále obsahuje charakteristiku vzdělávacího systému v České republice, vymezení pedagogicko-psychologických p Rigorous thesis deals with professional orientation nad pre-professional preparation of children with disability in swedish school environment. The thesis is focused on analysis of current conditions of pre-professional preparation of children with special educational needs as well as with analysis of factors, which could possibly affect child´s decision about further education. Rigorous thesis includes five chapters. In the theoretical part the bases of observed processes are defined in three main chapters. In the Chapter One the special education terminology, basic methodological and pedagogical terms are mentioned. Chapter Two contains main information about legislative acts which are focused on education of children with special educational needs. It this chapter the pedagogical-psychological consulting system and physically disabled child's professional orientation are stated as well. The core theme of Chapter Three is the Swedish educational system, its description, consulting sy |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Marie Vítková |
| Fyzický popis: | 187 listů, 4 listy příloh |