Mediální výchova na 2. stupni základních škol. Reflexe učitelů českého jazyka a literatury.
Disertační práce se zabývá výzkumem realizovaného kurikula mediální výchovy z pohledu učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou popsána teoretická východiska řešené problematiky (kurikulum v kontextu pedagogické terminologie...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/68811/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce se zabývá výzkumem realizovaného kurikula mediální výchovy z pohledu učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou popsána teoretická východiska řešené problematiky (kurikulum v kontextu pedagogické terminologie, učitelovo pojetí kurikula, teoretické aspekty médií, mediální výchova a mediální gramotnost, současný stav mediální výchovy v realizovaných výzkumných šetřeních, mediální výchova na 2. stupni základních škol). Empirická část disertační práce představuje výzkumné šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaká je realizovaná forma kurikula průřezového tématu Mediální výchova u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol v České republice. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Dotazníkové šetření se skládalo ze tří částí a bylo zaměřeno na učitelovo pojetí kurikula mediální výchovy, realizovanou formu kurikula Dissertation thesis is focusing on research of curriculum of the Media Education from the perspective of upper elementary school teachers of the Czech language and literature in the Czech Republic. In the theoretical part are described theoretical approaches dealing with the topic (curriculum in the context of pedagogical terminology, teachers’ approaches towards the curriculum, theoretical aspects of the media, media education and media literacy, current status of the media education, media education on the second level of primary schools). Empirical part of the thesis introduces the results of the research itself, which aims to discover the form of the curriculum of Media Education applied by the teachers of the Czech language and literature in the Czech upper elementary schools. The research was carried out through the quantitative methods using the questionnaires created by the author of the thesis. Questionnaires were composed of three parts: teachers’ concepts of the media educat |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Eva Minářová |
Fyzický popis: | 276 l. |