Postoje studentů a jejich formování jako významná součást profesní přípravy učitelů

Disertační práce se zabývá problematikou postojů studentů učitelských studijních programů k pojmům školního a sociálního prostředí jako důležité proměnné, která může zásadně ovlivňovat průběh jejich pregraduální učitelské přípravy. Teoretická část práce v sobě zahrnuje dvě oblasti přístupů k dané pr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Chrásková, Marie (Autor práce)
Další autoři: Konečný, Josef (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/239326/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce se zabývá problematikou postojů studentů učitelských studijních programů k pojmům školního a sociálního prostředí jako důležité proměnné, která může zásadně ovlivňovat průběh jejich pregraduální učitelské přípravy. Teoretická část práce v sobě zahrnuje dvě oblasti přístupů k dané problematice. Jedná se o oblast psychologického chápání teorie vzniku a formování postojů a dále velmi důležitou oblast pedagogického pojetí teorie učitelské profese. Zmiňovány jsou náplň profese učitelství, jeho charakteristiky, etické a osobnostní předpoklady učitelů, vzdělávání učitelů a dimenze učitelské profese. Empirická část práce popisuje výsledky výzkumného šetření na vzorku 809 respondentů (studentů Pedagogické fakulty UP v Olomouci - dále jen PdF), které probíhalo ve dvou po sobě následujících etapách v letech 2006 (1. ročník studia) a 2009/2010/2011 (závěrečné ročníky studia). Cílem první etapy šetření bylo pomocí sémantického diferenciálu (dále jen SD) zjistit, jaké postoje k vybr
The dissertation thesis explores the attitudes of students of teacher training courses to the concepts of school and social environment as an important variable that can significantly influence the course of the undergraduate teacher preparation. The theoretical part includes two areas of approaches to the subject matter. Firstly, it refers to the area of psychological understanding of the theory of the origin and formation of attitudes. Secondly, it examines the importance of pedagogical approach to the theory of teaching profession. In addition, this part of the thesis refers to the content of teaching profession, its characteristics, ethical and personal qualities of teachers, teacher education and the dimension of teaching profession. The empirical part of the paper describes the results of the survey on a sample of 809 respondents (students of the Faculty of Education in Olomouc), which took place in two consecutive stages between 2006 (the first year of study) and 2009/2010/2011
Popis jednotky:Vedoucí práce: Josef Konečný
Fyzický popis:127 l.