Hlas žáků jako součást jejich participace na životě školy

Tématem disertační práce je participace žáků na životě školy a specificky hlas žáků. Cílem teoretické části je podat aktuální pohled na participaci žáků, neboť zejména v průběhu poslední dekády došlo v zahraničí ke změnám v uvažování o ní. Jejich výsledkem je mimo jiné zavedení nového konceptu, kter...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vidláková, Jitka, 1979- (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/40185/ff_d/
Obálka
LEADER 11570ctm a22023537a 4500
001 MUB01000712047
003 CZ BrMU
005 20231128143940.0
008 120407s2011 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-04-29 
035 |a (ISMU-VSKP)105327 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD001 
072 7 |a 373.2/.3  |x Předškolní a primární výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a 37.064.2  |2 MRF 
080 |a 371.59  |2 MRF 
080 |a 37.064  |2 MRF 
080 |a 373/378:005.73  |2 MRF 
080 |a 37.013.42:001.891  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
080 |a 373.2/.3  |2 MRF 
100 1 |a Vidláková, Jitka,  |d 1979-  |7 xx0079333  |% UČO 40185  |4 dis 
242 1 0 |a Pupil voice as a part of their participation in school life  |y eng 
245 1 0 |a Hlas žáků jako součást jejich participace na životě školy  |h [rukopis] /  |c Jitka Vidláková 
260 |c 2011 
300 |a 266 l. +  |e autoreferát disertařní práce 
500 |a Vedoucí práce: Milada Rabušicová 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2012 
520 2 |a Tématem disertační práce je participace žáků na životě školy a specificky hlas žáků. Cílem teoretické části je podat aktuální pohled na participaci žáků, neboť zejména v průběhu poslední dekády došlo v zahraničí ke změnám v uvažování o ní. Jejich výsledkem je mimo jiné zavedení nového konceptu, který bývá v zahraničí označován jako hlas žáků (pupil/student voice). Popisované změny zatím nebyly dostatečně reflektovány v české pedagogické literatuře ani výzkumu a představují teoretický kontext pro empirickou část práce. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jak je uplatňován hlas žáků na vybrané české základní škole. Výzkum dále přináší poznatky o tom, jak žáci vidí svoji školu a následně, jak reálný obsah hlasu žáků koresponduje s pohledem žáků na jejich školu. Výzkum je realizován jako případová studie využívající kombinaci několika metod sběru dat, mezi nimiž klíčovou roli sehrály polostrukturované rozhovory s žáky 9. tříd, učiteli a ředitelem školy  |% cze 
520 2 9 |a The theme of the dissertation is pupil participation in school life and specifically the pupil voice. The aim of the theoretical part of the dissertation is to provide insight into the current view of pupil participation, especially due to the fact that a number of changes in thinking about it have taken place during the last decade. The result of those changes is - among other things - the introduction of a new concept, known abroad as the pupil/student voice. The described changes have not been adequately reflected in Czech educational literature or research and provide a theoretical context for the empirical part of the dissertation. The research is primarily focused on discovering how pupil voice is exercised in selected Czech primary schools. The research provides further evidence of how students see their school and then how the real content of the pupil voice corresponds with the view of pupils at their school. The research is conducted as a case study using a combination of sev  |9 eng 
650 0 7 |a klima školy  |7 ph249611  |2 czenas 
650 0 7 |a kultura školy  |7 ph319513  |2 czenas 
650 0 7 |a sociálněpedagogický výzkum  |7 ph659002  |2 czenas 
650 0 7 |a učitel a žák  |7 ph126980  |2 czenas 
650 0 7 |a základní školy  |7 ph116795  |2 czenas 
650 0 7 |a žákovská samospráva  |7 ph128056  |2 czenas 
650 0 9 |a elementary schools  |2 eczenas 
650 0 9 |a pupil power  |2 eczenas 
650 0 9 |a school culture  |2 eczenas 
650 0 9 |a school environment  |2 eczenas 
650 0 9 |a social educational research  |2 eczenas 
650 0 9 |a teacher and learner  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika (čtyřleté)  |b Pedagogika  |c FF D-PD4 PG (PG)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Rabušicová, Milada,  |d 1956-  |7 xx0004188  |% UČO 848  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav pedagogických věd  |7 olak2002158667  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/40185/ff_d/ 
CAT |c 20120407  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a HANDL  |b 02  |c 20120418  |l MUB01  |h 1234 
CAT |a SVOBODOVA  |b 02  |c 20120518  |l MUB01  |h 1327 
CAT |a SVOBODOVA  |b 02  |c 20120529  |l MUB01  |h 0943 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 2042 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130304  |l MUB01  |h 1411 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130820  |l MUB01  |h 0730 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20131105  |l MUB01  |h 0719 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1917 
CAT |c 20140911  |l MUB01  |h 1608 
CAT |c 20140912  |l MUB01  |h 1102 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150114  |l MUB01  |h 0806 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150114  |l MUB01  |h 0808 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150114  |l MUB01  |h 0822 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150114  |l MUB01  |h 0837 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1201 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1448 
CAT |a HANDL  |b 02  |c 20150914  |l MUB01  |h 0738 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1409 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151001  |l MUB01  |h 0859 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151001  |l MUB01  |h 0912 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151001  |l MUB01  |h 0916 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0847 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0851 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0900 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0904 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0917 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0931 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 0949 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1011 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151103  |l MUB01  |h 1416 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151103  |l MUB01  |h 1448 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0235 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160315  |l MUB01  |h 0950 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160315  |l MUB01  |h 0952 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160315  |l MUB01  |h 1003 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160315  |l MUB01  |h 1007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 0841 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 0844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 0853 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 0904 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 1306 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 1309 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171101  |l MUB01  |h 1312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171102  |l MUB01  |h 0731 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171107  |l MUB01  |h 0736 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171107  |l MUB01  |h 0739 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0845 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0852 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0900 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0914 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0927 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0936 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171108  |l MUB01  |h 0950 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0744 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0751 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0826 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0812 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0823 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1215 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1223 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1229 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1234 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1238 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1243 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1250 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180307  |l MUB01  |h 1254 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190116  |l MUB01  |h 0111 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190116  |l MUB01  |h 0124 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190320  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190320  |l MUB01  |h 0820 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190327  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190327  |l MUB01  |h 0808 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190327  |l MUB01  |h 0820 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0810 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0823 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0852 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190813  |l MUB01  |h 1614 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190813  |l MUB01  |h 1617 
CAT |c 20200429  |l MUB01  |h 1332 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200521  |l MUB01  |h 2351 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200522  |l MUB01  |h 0008 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200522  |l MUB01  |h 0019 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200522  |l MUB01  |h 0024 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200602  |l MUB01  |h 1000 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200602  |l MUB01  |h 1022 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2122 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2125 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2201 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201212  |l MUB01  |h 2213 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201212  |l MUB01  |h 2255 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 0103 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 1231 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0958 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1947 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1213 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2310 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2315 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2338 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2349 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2353 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2356 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210829  |l MUB01  |h 0021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210829  |l MUB01  |h 0028 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220420  |l MUB01  |h 1918 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220420  |l MUB01  |h 1927 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0024 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0116 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0125 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0135 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0139 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1837 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20231128  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231206  |l MUB01  |h 2347 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0025 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0030 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-04-29