Hlas žáků jako součást jejich participace na životě školy

Tématem disertační práce je participace žáků na životě školy a specificky hlas žáků. Cílem teoretické části je podat aktuální pohled na participaci žáků, neboť zejména v průběhu poslední dekády došlo v zahraničí ke změnám v uvažování o ní. Jejich výsledkem je mimo jiné zavedení nového konceptu, kter...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vidláková, Jitka, 1979- (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/40185/ff_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tématem disertační práce je participace žáků na životě školy a specificky hlas žáků. Cílem teoretické části je podat aktuální pohled na participaci žáků, neboť zejména v průběhu poslední dekády došlo v zahraničí ke změnám v uvažování o ní. Jejich výsledkem je mimo jiné zavedení nového konceptu, který bývá v zahraničí označován jako hlas žáků (pupil/student voice). Popisované změny zatím nebyly dostatečně reflektovány v české pedagogické literatuře ani výzkumu a představují teoretický kontext pro empirickou část práce. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jak je uplatňován hlas žáků na vybrané české základní škole. Výzkum dále přináší poznatky o tom, jak žáci vidí svoji školu a následně, jak reálný obsah hlasu žáků koresponduje s pohledem žáků na jejich školu. Výzkum je realizován jako případová studie využívající kombinaci několika metod sběru dat, mezi nimiž klíčovou roli sehrály polostrukturované rozhovory s žáky 9. tříd, učiteli a ředitelem školy
The theme of the dissertation is pupil participation in school life and specifically the pupil voice. The aim of the theoretical part of the dissertation is to provide insight into the current view of pupil participation, especially due to the fact that a number of changes in thinking about it have taken place during the last decade. The result of those changes is - among other things - the introduction of a new concept, known abroad as the pupil/student voice. The described changes have not been adequately reflected in Czech educational literature or research and provide a theoretical context for the empirical part of the dissertation. The research is primarily focused on discovering how pupil voice is exercised in selected Czech primary schools. The research provides further evidence of how students see their school and then how the real content of the pupil voice corresponds with the view of pupils at their school. The research is conducted as a case study using a combination of sev
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milada Rabušicová
Fyzický popis:266 l. + autoreferát disertařní práce