Socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem

Rigorózní práce je zaměřena na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, a to zejména na sociopreferenční vrstevnické vztahy. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerov...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Nováková, Jana (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/265749/pedf_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Rigorózní práce je zaměřena na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, a to zejména na sociopreferenční vrstevnické vztahy. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerovým syndromem či jinou pervazivní vývojovou poruchou. Výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do podoby sociogramů, grafů a tabulek. Závěrečná kapitola navrhuje také doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi
The Rigorous Thesis is focused on socioeducational aspects of inclusive education of pupils with Asperger syndrome and high functioning autism, especially on sociopreferential peer relationships. A dominant part of the research study was based on social network methods of 10 typical classrooms, that included students with Asperger syndrome/high functioning autism. Results of practical research were processed into sociographs, graphs a tables. The final chapter suggests recommendation for special educational theory and as well as practice.
Fyzický popis:183 l.