Socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Rigorózní práce je zaměřena na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, a to zejména na sociopreferenční vrstevnické vztahy. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerov...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/265749/pedf_r/ |
Shrnutí: | Rigorózní práce je zaměřena na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, a to zejména na sociopreferenční vrstevnické vztahy. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerovým syndromem či jinou pervazivní vývojovou poruchou. Výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do podoby sociogramů, grafů a tabulek. Závěrečná kapitola navrhuje také doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi The Rigorous Thesis is focused on socioeducational aspects of inclusive education of pupils with Asperger syndrome and high functioning autism, especially on sociopreferential peer relationships. A dominant part of the research study was based on social network methods of 10 typical classrooms, that included students with Asperger syndrome/high functioning autism. Results of practical research were processed into sociographs, graphs a tables. The final chapter suggests recommendation for special educational theory and as well as practice. |
---|---|
Fyzický popis: | 183 l. |