Nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
Práce je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných a jejich rozvoj v procesu inkluzivního vzdělávání v základních školách a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Pokouší se o analýzu problematiky vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných na druhém stupni základních škol a...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2009.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/33196/pedf_r/ |
Shrnutí: | Práce je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných a jejich rozvoj v procesu inkluzivního vzdělávání v základních školách a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Pokouší se o analýzu problematiky vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v českém jazyce a literatuře a anglickém jazyce a o definování rozdílů mezi žákovými schopnostmi, které zahrnují inteligenci, paměť nebo tvořivost, v porovnání s legislativní podporou a podmínkami pro jejich vzdělávání. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat výsledky z dotazníků, z pozorování a nestrukturovaných rozhovorů. Zaměřuje se na srovnání schopností žáků v českém jazyce a literatuře, anglickém jazyce a porovnává jejich jazykové znalosti a talent. Poslední kapitola uvádí metody, naznačuje strategie, které by mohly vést k úspěšnému vzdělávání (učení) nadaných, resp. mimořádně nadaných dětí. The gifted pupils and their language and communicative abilities This work is targeted at the issue of the gifted pupils in their development in a process of inclusive education in primary and secondary schools. We try to analyze the problem of education of gifted or highly gifted children in the second cycle of primary and the first cycle of secondary schools and to define the differences between pupil´s abilities, including intelligence, memory or creativity in comparison with the legislative support and conditions for their education. It aims to analyze the process of the research and to complete the results from questionnaires, observation, non-stuctured interview. It is focused on children´s abilities in comparison with their linguistic knowledge and talent. The last chapter deals with methods and strategies of successful teaching of gifted or very able pupils. |
---|---|
Fyzický popis: | 143 l. |