Od českého geografického vzdělávacího programu k vyučovací hodině příklad transformace českého geografického kurikula do školního vzdělávacího programu a vyučovací hodiny zeměpisu /

Práce se věnuje kurikulárnímu vzdělávání v České republice, která podstatně mění charakter práce učitele. V krátkém historickém přehledu je srovnávána výuka zeměpisu během stoletého vývoje, kdy neustále docházelo ke sporu o výuku geografie jako popisného, deskriptivního vyučovacího předmětu a předmě...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vávra, Jaroslav, 1953- (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/103665/prif_r/
Obálka
LEADER 04806ctm a22007337a 4500
001 MUB01000599630
003 CZ BrMU
005 20210204124259.0
008 090930s2008 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-12-10 
035 |a (ISMU-VSKP)162068 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD004 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a (043.2)  |2 MRF 
080 |a 37.0  |2 MRF 
080 |a 91  |2 MRF 
080 |a 371.2  |2 MRF 
080 |a (437.3)  |2 MRF 
080 |a 37  |2 MRF 
100 1 |a Vávra, Jaroslav,  |d 1953-  |7 xx0009374  |% UČO 103665  |4 dis 
242 1 0 |a Transformation of Czech geographical curriculum into classroom unit  |y eng 
245 1 0 |a Od českého geografického vzdělávacího programu k vyučovací hodině  |h [rukopis] :  |b příklad transformace českého geografického kurikula do školního vzdělávacího programu a vyučovací hodiny zeměpisu /  |c Jaroslav Vávra 
260 |c 2008 
300 |a 81 l., [29] l. příl. :  |b il 
502 |a Rigorózní práce (RNDr.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2008 
520 2 |a Práce se věnuje kurikulárnímu vzdělávání v České republice, která podstatně mění charakter práce učitele. V krátkém historickém přehledu je srovnávána výuka zeměpisu během stoletého vývoje, kdy neustále docházelo ke sporu o výuku geografie jako popisného, deskriptivního vyučovacího předmětu a předmětu založeného na vědeckých poznatcích. Další část se věnuje vztahu obsahu zeměpisu s duševním vývojem žáka/studenta (vnímání a chápání prostorových vztahů) a zahrnutí těchto poznatků do vývojového kurikula. Transformace českého geografického kurikula do školní úrovně je představována jednak na srovnání se zahraničními zkušenostmi, např. anglické, americké či Mezinárodní charta o geografickém vzdělávání, tak na konkrétních příkladech, např. učivo o Světovém oceánu. Zpracovávané téma je v práci doplněno přílohami.  |% cze 
520 2 9 |a The thesis deals with teachers´ knowledge in the Czech Republic, which is a brand new experience for Czech teachers. In short history, centennial development, the author compares two main approaches in Czech geographical teaching - descriptive, and academic. Next part of the thesis deals with relation between geographical content and pupil´s mental development (his/her perception of space and his/her geographical thinking on space). The author discusses the knowledge about constructive vs developmental curriculum. Transformation of Czech geographical curriculum into school geographical curriculum is compared with foreign experience (English, U.S. and/or International Charter on Geographical Education and the author presents the transformation into Czech school curriculum in case study The Ocean. The final part of the thesis contains supplements.  |9 eng 
650 0 7 |a kurikulum  |7 ph115039  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |2 czenas 
650 0 7 |a zeměpis  |7 ph116771  |2 czenas 
650 0 9 |a curriculum  |2 eczenas 
650 0 9 |a education  |2 eczenas 
650 0 9 |a geography (school subject)  |2 eczenas 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
651 9 |a Czechia  |2 eczenas 
655 7 |a rigorózní práce  |7 fd132407  |2 czenas 
655 9 |a doctoral dissertations  |2 eczenas 
658 |a Geografie a kartografie  |b Učitelství geografie a kartografie pro střední školy  |c PřF Rig-GK UZ (UZ)  |2 CZ-BrMU 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Geografický ústav  |7 ko2005276089  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/103665/prif_r/ 
CAT |a DRIMLOVA  |b 02  |c 20090930  |l MUB01  |h 1041 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0238 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1921 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1221 
CAT |a ANTHOVA  |b 02  |c 20100528  |l MUB01  |h 1558 
CAT |a ANTHOVA  |b 02  |c 20100528  |l MUB01  |h 1558 
CAT |c 20100607  |l MUB01  |h 0947 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0130 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120605  |l MUB01  |h 1722 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1954 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 1127 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0035 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20160508  |l MUB01  |h 1719 
CAT |c 20181210  |l MUB01  |h 1137 
CAT |a PTICHAX  |b 02  |c 20210204  |l MUB01  |h 1242 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0941 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1930 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1150 
GEO |a 28/05/2010  |b ODESLANO 7/06/2010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-12-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRIF  |a Přírodovědecká fakulta  |2 PRFSK  |b ÚK sklad  |3 K-13137  |5 3145346803  |8 20090930  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20180423  |r 20090930  |s dar 
AVA |a SCI50  |b PRIF  |c ÚK sklad  |d K-13137  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j PRFSK