E-learning a ovlivňování učebních stylů
Hlavním cílem disertační práce je popsat a zjistit, jak se mění styly učení při výuce v e-learningovém kurzu oproti klasické výuce za přítomnosti učitele a dále srovnat výsledky s podobnými studiemi. Zajímají nás názory účastníků e-learningových kurzů, jak vnímají proces učení, jak postupují při prá...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2009
|
Témata: |
Shrnutí: | Hlavním cílem disertační práce je popsat a zjistit, jak se mění styly učení při výuce v e-learningovém kurzu oproti klasické výuce za přítomnosti učitele a dále srovnat výsledky s podobnými studiemi. Zajímají nás názory účastníků e-learningových kurzů, jak vnímají proces učení, jak postupují při práci v e-learningovém kurzu, jak na ně působí design kurzu, čím jsou ovlivňováni při práci v e-learningovém kurzu oproti běžné výuce za přítomnosti učitele a jaké využívají komunikační a zpětnovazební prostředky. Teoretická část práce se zabývá e-learningem, jeho historií, formami, evaluací, výhodami a nevýhodami. Následující kapitola popisuje výzkum v oblasti stylů učení, zejména aplikovaných v oblasti elektronického prostředí. Z mnoha nástrojů popisující studijní styl jsme vybrali Vermuntův dotazník ILS (Inventory of Learning Styles), který je určen primárně pro vysokoškolské studenty. Praktická část je věnována šetření stylů učení (popsaných jako změny proměnných dotazníku ILS) v konkrétn. The main goal of the thesis is to describe and determine how learning styles are changed when teaching is realized through e-learning courses compared to traditional lessons with a teacher and to compare the results with similar studies. We are interested in opinions of e-learning courses participants - how they perceive the process of learning, how they structure their work during e-learning courses, how the course design affects them, what they are influenced by when working in e-learning courses compared to traditional lessons and what communication and feedback resources they use. Theoretical part deals with e-learning, its history, forms, evaluations, the advantages and disadvantages. The following chapter describes the research on learning styles, especially those applied in the area of electronic environment. We selected Vermunt’s questionnaire ILS (Inventory of Learning Styles) from the many instruments describing learning style, a questionnaire designed primarily for universi. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jan Hendl. |
Fyzický popis: | 142 l. |