Apozice obrazu - Metoda kruhové oscilace, její uplatnění při přípravě a realizaci edukačních programů pro školní skupiny a dětské návštěvníky v galerijní praxi

Východiskem disertační práce Apozice obrazu je vědomí změny paradigmatu v teoriích interpretace posledních desetiletí a s tím související citelná potřeba reakce na daný stav, přehodnocování a dalšího rozšiřování stávajících metod a postupů běžně používaných v galerijní praxi při přípravě edukačních...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Ferencová, Yvona, 1962- (Autor práce)
Další autoři: Stehlíková Babyrádová, Hana, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2009.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/34717/pedf_d/
Obálka
LEADER 07121ctm a22012017a 4500
001 MUB01000581633
003 CZ BrMU
005 20160406115259.0
008 090428s2009 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-08-31 
035 |a (ISMU-VSKP)79932 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
080 |a 7.01/.09  |2 MRF 
080 |a 72/76:37.016  |2 MRF 
080 |a 37.01:[72/76:069]  |2 MRF 
080 |a 7.071.5  |2 MRF 
080 |a 159.931  |2 MRF 
080 |a 316.346.32-053.2  |2 MRF 
080 |a 316.346.32-053.5  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Ferencová, Yvona,  |d 1962-  |7 mzk2006324339  |% UČO 34717  |4 dis 
242 1 0 |a Apposition of an image - The circular oscillation method and its application in preparing and realizing educational programmes for school groups and children visitors in the gallery  |y eng 
245 1 0 |a Apozice obrazu - Metoda kruhové oscilace, její uplatnění při přípravě a realizaci edukačních programů pro školní skupiny a dětské návštěvníky v galerijní praxi  |h [rukopis] /  |c Yvona Ferencová 
260 |c 2009. 
300 |a 129 l. 
500 |a Vedoucí práce: Hana Babyrádová. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. 
520 2 |a Východiskem disertační práce Apozice obrazu je vědomí změny paradigmatu v teoriích interpretace posledních desetiletí a s tím související citelná potřeba reakce na daný stav, přehodnocování a dalšího rozšiřování stávajících metod a postupů běžně používaných v galerijní praxi při přípravě edukačních programů. Cílem práce není nabídnout systematický přehled jednotlivých přístupů a metodologií, ale skrze nástin nejdůležitějších problémů spjatých s interpretací uměleckého díla následné předložení nové metody ověřené praxí. Metoda kruhové oscilace rozšiřuje rejstřík metod zaměřených na výchovu k autentičnosti, otevřenosti vůči informacím, ke kreativitě. Je reakcí na potřebu celostní percepce, syntetického myšlení, živé intuice a imaginace. Na rozdíl od klasických metod, zaměřených na analýzu relativně prostých, statických entit, vyabstrahovaných z reálných kontextů, má ambici uchopit konkrétní celek, komplexně propojený s velkým počtem jiných entit, situovaných na různých úrovních skutečnos.  |% cze 
520 2 9 |a The starting point of the dissertation is the realization of the change in the paradigm in the interpretation theories over the last decades and the ensuing urgent need to respond to the present state, to reassess and expand on the existing methods and procedures commonly used in the gallery to prepare educational programmes. The aim of this thesis is not to provide a systematic overview of the different approaches and methodologies but rather, using an overview of the essential problems related to the interpretation of a work of art, followed by proposing new methods tested through practical application. The circular oscillation method extends the scope of methods concentrating on education in authenticity, openness towards information, and creativity. It responds to the need of holistic perception, synthetic thinking, living intuition and imagination. As opposed to the traditional methods concentrated on analysing relatively simple, static entities, abstracted out of real contexts, i.  |9 eng 
650 0 7 |a děti školního věku  |7 ph119714  |2 czenas 
650 0 7 |a děti  |7 ph114392  |2 czenas 
650 0 7 |a galerijní pedagogika  |7 ph473692  |2 czenas 
650 0 7 |a programy pro veřejnost  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a teorie umění  |7 ph126574  |2 czenas 
650 0 7 |a vizuální vnímání  |7 ph116789  |2 czenas 
650 0 7 |a výtvarná výchova  |7 ph127464  |2 czenas 
650 0 7 |a zprostředkování umění  |7 ph139183  |2 czenas 
650 0 9 |a art education  |2 eczenas 
650 0 9 |a art mediation  |2 eczenas 
650 0 9 |a gallery education  |2 eczenas 
650 0 9 |a children  |2 eczenas 
650 0 9 |a school children  |2 eczenas 
650 0 9 |a theory of art  |2 eczenas 
650 0 9 |a visual perception  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Specializace v pedagogice  |b Výtvarná výchova  |c PdF D-SPE VV (VV)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Stehlíková Babyrádová, Hana,  |d 1959-  |7 mzk2002103151  |% UČO 1422  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra výtvarné výchovy  |7 mzk2007412327  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/34717/pedf_d/ 
CAT |c 20090428  |l MUB01  |h 0450 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20090511  |l MUB01  |h 1030 
CAT |a STUDYNKOVA  |b 02  |c 20090514  |l MUB01  |h 1458 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1343 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0228 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1910 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1012 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1210 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0334 
CAT |a VASICEKX  |b 02  |c 20110406  |l MUB01  |h 1213 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1915 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2323 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110707  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0124 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 1057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130522  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130814  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130904  |l MUB01  |h 0808 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1854 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140424  |l MUB01  |h 0822 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141009  |l MUB01  |h 0746 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1102 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1443 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1404 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0014 
CAT |a FUKSOVAX  |b 02  |c 20160406  |l MUB01  |h 1152 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20170301  |l MUB01  |h 2352 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20180314  |l MUB01  |h 1023 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20180510  |l MUB01  |h 0040 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180828  |l MUB01  |h 0754 
CAT |c 20180831  |l MUB01  |h 1050 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190516  |l MUB01  |h 0907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190613  |l MUB01  |h 1056 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1456 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210106  |l MUB01  |h 2346 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210106  |l MUB01  |h 2347 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0938 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1927 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211222  |l MUB01  |h 0017 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2129 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230213  |l MUB01  |h 0640 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230730  |l MUB01  |h 2140 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20230914  |l MUB01  |h 1648 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20230914  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240306  |l MUB01  |h 1949 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240629  |l MUB01  |h 0748 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-08-31 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-297  |5 3201060610  |8 20090511  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20090511 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-297  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP