Apozice obrazu - Metoda kruhové oscilace, její uplatnění při přípravě a realizaci edukačních programů pro školní skupiny a dětské návštěvníky v galerijní praxi
Východiskem disertační práce Apozice obrazu je vědomí změny paradigmatu v teoriích interpretace posledních desetiletí a s tím související citelná potřeba reakce na daný stav, přehodnocování a dalšího rozšiřování stávajících metod a postupů běžně používaných v galerijní praxi při přípravě edukačních...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2009.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/34717/pedf_d/ |
Shrnutí: | Východiskem disertační práce Apozice obrazu je vědomí změny paradigmatu v teoriích interpretace posledních desetiletí a s tím související citelná potřeba reakce na daný stav, přehodnocování a dalšího rozšiřování stávajících metod a postupů běžně používaných v galerijní praxi při přípravě edukačních programů. Cílem práce není nabídnout systematický přehled jednotlivých přístupů a metodologií, ale skrze nástin nejdůležitějších problémů spjatých s interpretací uměleckého díla následné předložení nové metody ověřené praxí. Metoda kruhové oscilace rozšiřuje rejstřík metod zaměřených na výchovu k autentičnosti, otevřenosti vůči informacím, ke kreativitě. Je reakcí na potřebu celostní percepce, syntetického myšlení, živé intuice a imaginace. Na rozdíl od klasických metod, zaměřených na analýzu relativně prostých, statických entit, vyabstrahovaných z reálných kontextů, má ambici uchopit konkrétní celek, komplexně propojený s velkým počtem jiných entit, situovaných na různých úrovních skutečnos. The starting point of the dissertation is the realization of the change in the paradigm in the interpretation theories over the last decades and the ensuing urgent need to respond to the present state, to reassess and expand on the existing methods and procedures commonly used in the gallery to prepare educational programmes. The aim of this thesis is not to provide a systematic overview of the different approaches and methodologies but rather, using an overview of the essential problems related to the interpretation of a work of art, followed by proposing new methods tested through practical application. The circular oscillation method extends the scope of methods concentrating on education in authenticity, openness towards information, and creativity. It responds to the need of holistic perception, synthetic thinking, living intuition and imagination. As opposed to the traditional methods concentrated on analysing relatively simple, static entities, abstracted out of real contexts, i. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Hana Babyrádová. |
Fyzický popis: | 129 l. |