Elektron jako téma gymnaziální fyziky

Předložená práce se zabývá historií objevu elektronu a problematikou výkladu tohoto tématu na středních školách a gymnáziích. Text se postupně zabývá historií vývoje představ o~elektřině od elektřiny třecí až k~objevu elektronu, rozborem výkladu tohoto tématu ve středoškolských učebnicích a demonstr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Haut, Jiří (Autor práce)
Další autoři: Lacina, Aleš, 1947- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/151139/prif_b/
Obálka
LEADER 05355ctm a22010217a 4500
001 MUB01000572666
003 CZ BrMU
005 20160309101915.0
008 090205s2008 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-06-21 
035 |a (ISMU-VSKP)151989 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD004 
072 7 |a 53  |x Fyzika  |2 Konspekt  |9 6 
080 |a 539.124  |2 MRF 
080 |a 373.5.016  |2 MRF 
080 |a 379.825  |2 MRF 
080 |a 53  |2 MRF 
100 1 |a Haut, Jiří  |% UČO 151139  |* [absolvent PřírF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Electron as an item of secondary school physics  |y eng 
245 1 0 |a Elektron jako téma gymnaziální fyziky  |h [rukopis] /  |c Jiří Haut. 
260 |c 2008. 
300 |a 57 l. :  |b barev. il. 
500 |a Vedoucí práce: Aleš Lacina. 
502 |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2009. 
520 2 |a Předložená práce se zabývá historií objevu elektronu a problematikou výkladu tohoto tématu na středních školách a gymnáziích. Text se postupně zabývá historií vývoje představ o~elektřině od elektřiny třecí až k~objevu elektronu, rozborem výkladu tohoto tématu ve středoškolských učebnicích a demonstračním experimentem zohledňujícím vlastnosti elektronu. Finální část pak uvádí koncepci výkladu pojmu elektron v~rámci středoškolské výuky fyziky. Tento předložený návrh si klade za cíl rozvíjet fyzikální myšlení studentů a jejich schopnost vyvozovat logické závěry z~přednášeného tématu.  |% cze 
520 2 9 |a This work presents the history of discovery of electron and the problematics of its explanation in secondary schools. The text deals with the historical development of conceptions about electricity from the frictional electricity to the discovery of electron, with the analysis of explanation of this term in high school textbooks and presents an experiment, demonstrating the properties of electron. The final part suggests the explanation of the term electron in high school tuition of physics. The goal of this concept is to expand the way of student´s thinking about physics and their ability to make logical conclusions from the presented topic.  |9 eng 
650 0 7 |a elektrony  |7 ph137952  |2 czenas 
650 0 7 |a školní pokusy  |7 ph127811  |2 czenas 
650 0 7 |a učivo středních škol  |7 ph136702  |2 czenas 
650 0 9 |a electron  |2 eczenas 
650 0 9 |a experiments  |2 eczenas 
650 0 9 |a secondary school curriculum  |2 eczenas 
650 0 9 |a school experiments  |2 eczenas 
655 7 |a bakalářské práce  |7 fd132403  |2 czenas 
655 9 |a bachelor's theses  |2 eczenas 
658 |a Fyzika  |b Fyzika se zaměřením na vzdělávání  |c PřF B-FY UF, UM (UF)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Lacina, Aleš,  |d 1947-  |7 ola2003200928  |% UČO 1338  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Přírodovědecká fakulta.  |b Fyzikální sekce  |7 kn20020321517  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/151139/prif_b/ 
CAT |c 20090205  |l MUB01  |h 0450 
CAT |a DRIMLOVA  |b 02  |c 20090311  |l MUB01  |h 1243 
CAT |a NOVAKOVA  |b 02  |c 20090313  |l MUB01  |h 1605 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0702 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0201 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0223 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1905 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0806 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1011 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1206 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0333 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1915 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2323 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110818  |l MUB01  |h 1239 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120510  |l MUB01  |h 0732 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1936 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120726  |l MUB01  |h 1016 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 1042 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 0745 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1852 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1056 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1443 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1404 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0003 
CAT |a VACOVAX  |b 02  |c 20160309  |l MUB01  |h 1019 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20170919  |l MUB01  |h 1211 
CAT |c 20171207  |l MUB01  |h 1421 
CAT |c 20180621  |l MUB01  |h 1017 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180826  |l MUB01  |h 1454 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180826  |l MUB01  |h 1504 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190109  |l MUB01  |h 1226 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190129  |l MUB01  |h 0937 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190129  |l MUB01  |h 0940 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190129  |l MUB01  |h 0952 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190227  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a SVERAKOVAX  |b 02  |c 20200731  |l MUB01  |h 1151 
CAT |a SVERAKOVAX  |b 02  |c 20200731  |l MUB01  |h 1151 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201030  |l MUB01  |h 0223 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0936 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1925 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1143 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1143 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 1726 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230808  |l MUB01  |h 2127 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2018-06-21 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRIF  |a Přírodovědecká fakulta  |2 PRFSK  |b ÚK sklad  |3 K-9516  |5 3145344532  |8 20090311  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20180420  |r 20090311  |s dar 
AVA |a SCI50  |b PRIF  |c ÚK sklad  |d K-9516  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j PRFSK