Elektron jako téma gymnaziální fyziky

Předložená práce se zabývá historií objevu elektronu a problematikou výkladu tohoto tématu na středních školách a gymnáziích. Text se postupně zabývá historií vývoje představ o~elektřině od elektřiny třecí až k~objevu elektronu, rozborem výkladu tohoto tématu ve středoškolských učebnicích a demonstr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Haut, Jiří (Autor práce)
Další autoři: Lacina, Aleš, 1947- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/151139/prif_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Předložená práce se zabývá historií objevu elektronu a problematikou výkladu tohoto tématu na středních školách a gymnáziích. Text se postupně zabývá historií vývoje představ o~elektřině od elektřiny třecí až k~objevu elektronu, rozborem výkladu tohoto tématu ve středoškolských učebnicích a demonstračním experimentem zohledňujícím vlastnosti elektronu. Finální část pak uvádí koncepci výkladu pojmu elektron v~rámci středoškolské výuky fyziky. Tento předložený návrh si klade za cíl rozvíjet fyzikální myšlení studentů a jejich schopnost vyvozovat logické závěry z~přednášeného tématu.
This work presents the history of discovery of electron and the problematics of its explanation in secondary schools. The text deals with the historical development of conceptions about electricity from the frictional electricity to the discovery of electron, with the analysis of explanation of this term in high school textbooks and presents an experiment, demonstrating the properties of electron. The final part suggests the explanation of the term electron in high school tuition of physics. The goal of this concept is to expand the way of student´s thinking about physics and their ability to make logical conclusions from the presented topic.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Aleš Lacina.
Fyzický popis:57 l. : barev. il.