Není pasťák jako pasťák proměny konstrukce reality mládeže z tzv. preventivně výchovného zařízení /

Dizertační práce nabízí vhled do situace dětí a mládeže, kteří se stali klienty střediska výchovné péče a kteří bývají označováni za "problémovou mládež". Hlavním cílem dizertační práce bylo porozumět specifické životní zkušenosti těchto aktérů skrze jejich vlastní perspektivu. Autor se v...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Červenka, Karel, 1975- (Autor práce)
Další autoři: Szaló, Csaba, 1968- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008
Témata:
Obálka
LEADER 07307ctm a22011897a 4500
001 MUB01000561703
003 CZ BrMU
005 20240403141341.0
008 081006s2008 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-12-09 
040 |a BOD031  |b cze  |d BOD114 
072 7 |a 316.4/.7  |x Sociální interakce. Sociální komunikace  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 316.346.32-053.6-056.49  |2 MRF 
080 |a 364-5:376  |2 MRF 
080 |a 316.624  |2 MRF 
080 |a 316.4/.7  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Červenka, Karel,  |d 1975-  |7 js20070713015  |% UČO 8596  |4 dis 
245 1 0 |a Není pasťák jako pasťák  |h [rukopis] :  |b proměny konstrukce reality mládeže z tzv. preventivně výchovného zařízení /  |c Karel Červenka. 
260 |c 2008 
300 |a 197 s. 
500 |a Vedoucí práce: Csaba Szaló. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2008. 
520 2 |a Dizertační práce nabízí vhled do situace dětí a mládeže, kteří se stali klienty střediska výchovné péče a kteří bývají označováni za "problémovou mládež". Hlavním cílem dizertační práce bylo porozumět specifické životní zkušenosti těchto aktérů skrze jejich vlastní perspektivu. Autor se v práci věnuje zejména vztahu aktérů k jejich negativnímu sociálnímu statusu, a tak nabízí alternativní pohled na klienty tohoto tzv. preventivně výchovného zařízení. Text dizertační práce vychází z kvalitativního výzkumu, jehož terénem byl zmíněná výchovná instituce. Klíčovou teoretickou perpektivou je labeling approach ( etiketizační teorie) a Goffmanova koncepce stigmatizace. Jedna z hlavních částí práce se věnuje institucionálním podmínkám existence kategorie "problémová mládež". druhá z hlavních částí je pak věnována výzkumným zjištěním. Objevují se zde následující témata: reprezentace "problémového" chování jeho aktéry, téma kategorie "problémová mládež" v kontextu stigmatizace, téma zkušenosti "být klientem preventivně výchovného zařízení", a konečně téma vztahu aktéru k přisouzenému negativnímu statusu. V závěru hlavní části jsou popsány čtyři strategie zvládání tohoto negativního statusu.  |% cze 
520 2 9 |a The PhD thesis provides an insight into the situation of children and youth who are clients of a preventive-corrective institution and who are often labeled as "problem youth". The main aim of the thesis was to understand the specific experience of these actors thru their own perspective. The autors deals mainly with the relationship of the actors to their negative social status and offers and alternative view of the clients of this institution. The text is based on a qualitative research project. The theoretical framework is provided by the labeling approach and Goffman's concept of stigmatization. One of the main parts of the text deals with institutional conditions of the "problem youth" category. The following topics are also discussed: representation of "problematic" behavior by the actors, category of "problem youth" in the context of stigmatization, experience of "being a client of a preventive-corrective institution" and most importantly the relationship of the actors to their negative status. At the end of the main part of the text four strategies of dealing the negative status are described.  |9 eng 
650 0 7 |a problémová mládež  |7 ph115420  |2 czenas 
650 0 7 |a sociální deviace  |7 ph125780  |2 czenas 
650 0 7 |a střediska výchovné péče  |7 ph126208  |2 czenas 
650 0 9 |a correction centers  |2 eczenas 
650 0 9 |a deviant behavior  |2 eczenas 
650 0 9 |a problem youth  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
700 1 |a Szaló, Csaba,  |d 1968-  |7 ola2003206214  |% UČO 5918  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra sociologie  |7 kn20110128009  |4 dgg 
CAT |a SIMCIKOVA  |b 02  |c 20081006  |l MUB01  |h 1535 
CAT |a SIMCIKOVA  |b 02  |c 20081007  |l MUB01  |h 1049 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0654 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0154 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0217 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1900 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0801 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1200 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100510  |l MUB01  |h 1239 
CAT |a SIMCIKOVAX  |b 02  |c 20100527  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20101006  |l MUB01  |h 1456 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20111019  |l MUB01  |h 1457 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0118 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1930 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130204  |l MUB01  |h 1434 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 1025 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130530  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130703  |l MUB01  |h 1519 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130806  |l MUB01  |h 0736 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20131216  |l MUB01  |h 1254 
CAT |a SVERAKOVA  |b 02  |c 20140312  |l MUB01  |h 1221 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1052 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2345 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160413  |l MUB01  |h 0955 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0823 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0828 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0832 
CAT |c 20161008  |l MUB01  |h 2236 
CAT |c 20170112  |l MUB01  |h 1616 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0814 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0826 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0834 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0730 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a SVERAKOVA  |b 02  |c 20170630  |l MUB01  |h 0918 
CAT |a SVERAKOVA  |b 02  |c 20170630  |l MUB01  |h 1056 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0822 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0842 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0850 
CAT |c 20171209  |l MUB01  |h 1139 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 1011 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 1015 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1324 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0934 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1923 
CAT |a HANDL  |b 02  |c 20220127  |l MUB01  |h 0634 
CAT |a RIHOVA  |b 02  |c 20240403  |l MUB01  |h 1413 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-12-09 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FSS  |a Fakulta sociálních studií  |2 SKFSS  |b Sklad  |3 08/29 DIS  |5 4240749505  |8 20081006  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20170719  |r 20081007 
AVA |a SOC50  |b FSS  |c Sklad  |d 08/29 DIS  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKFSS