MMORPG: fenomén počítačových her

Cílem textu je postihnout fenomén Massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) jako specifického žánru počítačových her a popsat schémata a vzorce, s nimiž tento žánr pracuje. Autor objasňuje historický původ online her a analyzuje jejich mimořádné postavení v rámci herního průmyslu. Hlav...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Pros, Marek (Autor práce)
Další autoři: Kořínek, David, 1970- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/182072/fss_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem textu je postihnout fenomén Massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) jako specifického žánru počítačových her a popsat schémata a vzorce, s nimiž tento žánr pracuje. Autor objasňuje historický původ online her a analyzuje jejich mimořádné postavení v rámci herního průmyslu. Hlavní náplň práce tvoří typologie a sociologicko-psychologická analýza recipientů online PC her a identifikace výrazových prostředků, s nimiž tyto hry pracují. Závěr textu se zabývá budoucím využitím kapacit MMORPG a jejich možného vlivu při formování vývoje nových komunikačních kanálů.
The aim of this thesis is to encompass the phenomena of Massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) as a specific genre of PC games and describe schemes and formulas utilised by this genre.The author explains historical roots of online games and analyses their unique role within the gaming industry The main focus is dedicated to typology and socio-psychological analysis of online PC games users and identification of expression techniques these games employ. The thesis concludes with discussing future utilization of MMORPG potential and its possible influence on forming new communication channels development.
Popis jednotky:Vedoucí práce: David Kořínek.
Fyzický popis:68 s.