Sociální reprezentace role školního psychologa u středoškolských studentů

Práce se zabývá problematikou pohledu středoškolských studentů na školního psychologa a jeho roli ve škole. Téma je nahlédnuto optikou teorie sociálních reprezentací. V teoretické části práce je nejprve pojednáno o školním psychologovi; pozornost je soustředěna zejména na jeho roli ve škole a jeho ú...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Habětínková, Eva (Autor práce)
Další autoři: Mareš, Jan, 1973 únor 15.- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/182739/fss_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce se zabývá problematikou pohledu středoškolských studentů na školního psychologa a jeho roli ve škole. Téma je nahlédnuto optikou teorie sociálních reprezentací. V teoretické části práce je nejprve pojednáno o školním psychologovi; pozornost je soustředěna zejména na jeho roli ve škole a jeho úlohu poradenském systému v České republice. Zmíněny jsou i další relevantní aspekty profese školního psychologa (legislativa, příznačné rysy školně-psychologické práce v rámci psychologie jako oboru a charakteristiky školních psychologů jako profesionálů). Druhý oddíl teoretické části práce je věnován teorii sociálních reprezentací a možnostem její aplikace v praxi. Empirická část práce je koncipována jako kvalitativní výzkum s devíti studenty střední školy a tamní školní psycholožkou, který proběhl metodou polostrukturovaných rozhovorů. Na základě výsledků výzkumu můžeme konstatovat, že jádrem sociální reprezentace role školního psychologa u studentů je pomoc, řešení a vyřešení problémů. Ně.
This diploma work is focused on the problem of high school students´ view of the school psychologist and his role at school. As a theoretical framework I use the theory of social representations. In the theoretic part of my work I at first discuss school psychologist´s profession, his role in the school system and in the counselling system in Czech republic. I also mention other relevant aspects of the school psychologist´s profession (legislation, specific attributes of school psychologist´s work within psychology in complex, characteristics of school psychologists´ like pregradual and postgradual education, motivation, etc.). The second section of the theoretical part handles with the theory of social representations and it´s possible practical use. The empiric part of the work is conceived as a qualitative research with nine high school students and the school psychologist. As a method of research the semi-structured interviews were used. Following the results of the research we can.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jan Mareš.
Fyzický popis:57 s.