Zvládání školní zátěže z pohledu dospívajících

Ve své práci se zaměřuji na zvládací strategie adolescentů, které využívají při vyrovnávání se se školní zátěžovou situací, a na faktory, které copingové strategie adolescentů ovlivňují - a to především na rodinné zázemí a typ attachmentu dospívajících. Cílem mého výzkumu bylo tedy zjistit, jakým zp...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Doleželová, Ivana (Autor práce)
Další autoři: Mareš, Jan, 1973 únor 15.- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/144535/fss_b/
Obálka
LEADER 09917ctm a22019097a 4500
001 MUB01000537362
003 CZ BrMU
005 20231123171258.0
008 080111s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-03-06 
035 |a (ISMU-VSKP)149252 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD031 
072 7 |a 159.9  |x Psychologie  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 613.86  |2 MRF 
080 |a 316.346.32-053.6  |2 MRF 
080 |a 371.3  |2 MRF 
080 |a (043)378.22  |2 MRF 
080 |a 159.9  |2 MRF 
100 1 |a Doleželová, Ivana  |% UČO 144535  |* [absolvent FSS MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Academic coping in the adolescents perspective  |y eng 
245 1 0 |a Zvládání školní zátěže z pohledu dospívajících  |h [rukopis] /  |c Ivana Doleželová. 
260 |c 2007. 
300 |a 88 l., [10] l. příl. :  |b tab., grafy. 
500 |a Vedoucí práce: Jan Mareš. 
502 |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2008. 
520 2 |a Ve své práci se zaměřuji na zvládací strategie adolescentů, které využívají při vyrovnávání se se školní zátěžovou situací, a na faktory, které copingové strategie adolescentů ovlivňují - a to především na rodinné zázemí a typ attachmentu dospívajících. Cílem mého výzkumu bylo tedy zjistit, jakým způsobem a do jaké míry vztah adolescenta s jeho rodiči ovlivňuje typ copingu, jenž adolescent používá ke zvládání školní zátěže. V teoretické části jsem přiblížila koncepty, se kterými jsem následně pracovala - adolescence, attachment, stres a zvládání stresu. Přičemž jsem se snažila všechny tyto koncepty uvést do vzájemných souvislostí na základě odborné literatury a výzkumů. Pro svůj výzkum jsem zvolila kvantitativní neexperimentální metodu, a to z toho důvodu, protože kromě popisu zvládacích strategií uplatňujících se ve školním kontextu, mne zajímala také možnost predikce tohoto zkoumaného jevu. K získání potřebných dat bylo použito dotazníkových metod - Dotazník CTK, Inventory of parent .  |% cze 
520 2 9 |a In my thesis, I deal with the coping strategies in adolescence which are used as a academic coping, and with the factors which influence adolescents’ coping strategies - especially family and kind of attachment. The goal of my research was to find out, how and to what measure the relation between adolescent and his parents influences the style of coping strategy which is used as academic coping. In the theoretical part, I explained the terms which were used in other parts - adolescence, attachment, stress and coping. And I endeavoured to introduce these concepts into logical relationship by special literature and researches. For my research, I chose quantitative no experimental method because of, except description methods, I was concerned with prediction of this surveyed phenomenon. I used the questionnaires to obtain data - the questionnaire CTK, the Inventory of parent and peer attachment and the questionnaire of upbringing style. For my empirical analysis of the theoretical basis, .  |9 eng 
650 0 7 |a dospívající mládež  |7 ph114353  |2 czenas 
650 0 7 |a stres (psychologie)  |7 ph116294  |2 czenas 
650 0 7 |a studium a výuka  |7 ph136700  |2 czenas 
650 0 7 |a zvládání stresu  |7 ph135858  |2 czenas 
650 0 9 |a adolescents  |2 eczenas 
650 0 9 |a stress management  |2 eczenas 
650 0 9 |a stress (psychology)  |2 eczenas 
650 0 9 |a study and teaching  |2 eczenas 
655 7 |a bakalářské práce  |7 fd132403  |2 czenas 
658 |a Psychologie  |b Psychologie  |c FSS B-PS PS, SO (PS)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Mareš, Jan,  |d 1973 únor 15.-  |7 ntka173326  |% UČO 22918  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Fakulta sociálních studií.  |b Katedra psychologie  |7 ko2002149445  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/144535/fss_b/ 
CAT |c 20080111  |l MUB01  |h 0450 
CAT |a FALTYSKOVA  |b 02  |c 20080213  |l MUB01  |h 1530 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1814 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1507 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0631 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0139 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0203 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1846 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100422  |l MUB01  |h 1014 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1006 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0326 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1908 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2316 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0109 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1912 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20120623  |l MUB01  |h 0047 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0941 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1629 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1632 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1636 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0847 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0854 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0916 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0923 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20150502  |l MUB01  |h 0304 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0801 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0809 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0828 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0854 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1439 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1359 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2314 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 0859 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1336 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1519 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1522 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1531 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1535 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1542 
CAT |c 20170301  |l MUB01  |h 1213 
CAT |c 20170306  |l MUB01  |h 1040 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0803 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0811 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0846 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0917 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0920 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1001 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1010 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1029 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1109 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1112 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1124 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1134 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1200 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1516 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1520 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1523 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180723  |l MUB01  |h 0131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0828 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0746 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0756 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0753 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0756 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1116 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1123 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1130 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1133 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1137 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1140 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1152 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1155 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1159 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20200520  |l MUB01  |h 0006 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0929 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1918 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1132 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20231123  |l MUB01  |h 1712 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-03-06 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FSS  |a Fakulta sociálních studií  |2 SKFSS  |b Sklad  |3 08/16 BAK  |5 4240747016  |7 El. verze dostupná z IS MU  |8 20080213  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20170714  |r 20080213  |s dar 
AVA |a SOC50  |b FSS  |c Sklad  |d 08/16 BAK  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKFSS