Zvládání školní zátěže z pohledu dospívajících
Ve své práci se zaměřuji na zvládací strategie adolescentů, které využívají při vyrovnávání se se školní zátěžovou situací, a na faktory, které copingové strategie adolescentů ovlivňují - a to především na rodinné zázemí a typ attachmentu dospívajících. Cílem mého výzkumu bylo tedy zjistit, jakým zp...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/144535/fss_b/ |
Shrnutí: | Ve své práci se zaměřuji na zvládací strategie adolescentů, které využívají při vyrovnávání se se školní zátěžovou situací, a na faktory, které copingové strategie adolescentů ovlivňují - a to především na rodinné zázemí a typ attachmentu dospívajících. Cílem mého výzkumu bylo tedy zjistit, jakým způsobem a do jaké míry vztah adolescenta s jeho rodiči ovlivňuje typ copingu, jenž adolescent používá ke zvládání školní zátěže. V teoretické části jsem přiblížila koncepty, se kterými jsem následně pracovala - adolescence, attachment, stres a zvládání stresu. Přičemž jsem se snažila všechny tyto koncepty uvést do vzájemných souvislostí na základě odborné literatury a výzkumů. Pro svůj výzkum jsem zvolila kvantitativní neexperimentální metodu, a to z toho důvodu, protože kromě popisu zvládacích strategií uplatňujících se ve školním kontextu, mne zajímala také možnost predikce tohoto zkoumaného jevu. K získání potřebných dat bylo použito dotazníkových metod - Dotazník CTK, Inventory of parent . In my thesis, I deal with the coping strategies in adolescence which are used as a academic coping, and with the factors which influence adolescents’ coping strategies - especially family and kind of attachment. The goal of my research was to find out, how and to what measure the relation between adolescent and his parents influences the style of coping strategy which is used as academic coping. In the theoretical part, I explained the terms which were used in other parts - adolescence, attachment, stress and coping. And I endeavoured to introduce these concepts into logical relationship by special literature and researches. For my research, I chose quantitative no experimental method because of, except description methods, I was concerned with prediction of this surveyed phenomenon. I used the questionnaires to obtain data - the questionnaire CTK, the Inventory of parent and peer attachment and the questionnaire of upbringing style. For my empirical analysis of the theoretical basis, . |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jan Mareš. |
Fyzický popis: | 88 l., [10] l. příl. : tab., grafy. |