Estetické čtení Goffmanovy knihy "Všichni hrajeme divadlo"
Cílem práce "Estetické čtení Goffmanovy knihy Všichni hrajeme divadlo" je poukázat na estetickou rovinu jako jeden ze základních aspektů dramatizace každodenní činnosti. Východiskem je Goffmanův dramaturgický model sociální interakce, na nějž je aplikována teorie ostenze Iva Osolsobě a obe...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/75102/ff_b/ |
Shrnutí: | Cílem práce "Estetické čtení Goffmanovy knihy Všichni hrajeme divadlo" je poukázat na estetickou rovinu jako jeden ze základních aspektů dramatizace každodenní činnosti. Východiskem je Goffmanův dramaturgický model sociální interakce, na nějž je aplikována teorie ostenze Iva Osolsobě a obecné vymezení estetikcé normy Jana Mukařovského. Tato metoda výkladu je dále podpořena srovnáním s knihou finského estetika Ossi Naukkarinena "Aesthetics of the Unavoidable" o estetice vzhledu The aim of my BA thesis "Aesthetic reading of the Goffman's book The Presentation of Self in Everyday Life" is to point out the fact that aesthetics plays a crucial role in dramatization of everyday life. The basis is formed by Goffman's dramaturgical model of social interaction, on which the theory of ostension, developed by Ivo Osolsobě, and the understanding of aesthetic function of Jan Mukařovský can be applied. This method of understanding is further enhanced by and compared to Ossi Naukkarinen's account on human appearance "Aesthetics of the Unavoidable" |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Petr Osolsobě |
Fyzický popis: | 44 l. |