Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením

Anotace HAMADOVÁ, P. Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 231 s. Klíčová slova: speciální pedagogika, zrakové postižení, edukace, integrace, inkluze, profesní příprava, klíčové kompetence, sociální kompetence, efektivní formy...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Röderová, Petra, 1977- (Autor práce)
Další autoři: Vítková, Marie, 1947- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/11726/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Anotace HAMADOVÁ, P. Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 231 s. Klíčová slova: speciální pedagogika, zrakové postižení, edukace, integrace, inkluze, profesní příprava, klíčové kompetence, sociální kompetence, efektivní formy výuky, sociální učení, sebeurčení, aktivní přístup k životu, akceptace postižení, potenciality osobnosti, využívání kompenzačních pomůcek. Disertační práce analyzuje možnosti edukace a profesní přípravy osob s postižením zraku a zdůrazňuje včasné rozvíjení kompetencí během procesu edukace v prostředí speciálních i běžných škol. Z empirického šetření vyplynuly problematické oblasti v rozvoji kompetencí žáků a studentů se zrakovým postižením a byly vyvozeny závěry pro jejich rozvíjení efektivními formami výuky.
Annotation HAMADOVÁ, P. Social and professional dimension of education of visually impaired pupils. Thesis. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 231 s. Key Words: education, special education, visual impairment, inclusion, vocational training, key competencies, social competencies, effective classroom practices, social learning, self-determination, active participation, acceptance of an impairment, potencial of a personality, use of compensatory aids and technologies. The thesis analyses possibilities of education and vocational training by visually impaired persons. It emphasizes the need of early support of competencies during the education in special and mainstream schools. The research showed the problematic areas of competencies of visually impaired pupils and students and there were formed the conclusions for support of competencies within effective classroom practices.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marie Vítková.
Fyzický popis:231 l.