Žánrová svébytnost hollywoodských blaxploitation filmů 70. let

Práce se zabývá žánrovou svébytností hollywoodských blaxploitation filmů. Blaxploitation snímky jsou nahlíženy jako vykalkulované produkce hollywoodských studií v době ekonomické krize studiového systému v Americe na přelomu 60. a 70. let. Filmy přímo zacílené na menšinovou diváckou skupinu černých...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Slavíková, Darja, 1980- (Autor práce)
Další autoři: Skopal, Pavel, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/64472/ff_m/
Obálka
LEADER 05954ctm a22009617a 4500
001 MUB01000474311
003 CZ BrMU
005 20240315084709.0
008 061010s2006 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2012-06-18 
035 |a (ISMU-VSKP)124226 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD001 
072 7 |a 791  |x Film. Cirkus. Lidová zábava  |2 Konspekt  |9 3 
080 |a 791  |2 MRF 
080 |a 791.2  |2 MRF 
080 |a (=1:73=1:6)  |2 MRF 
080 |a (73)  |2 MRF 
080 |a (043)378.2  |2 MRF 
100 1 |a Slavíková, Darja,  |d 1980-  |7 mub2011664687  |% UČO 64472  |4 dis 
242 1 0 |a Blaxploitation movies as unique Hollywood genre of the 70s.  |y eng 
245 1 0 |a Žánrová svébytnost hollywoodských blaxploitation filmů 70. let  |h [rukopis] /  |c Darja Slavíková 
260 |c 2006 
300 |a 93 l., [9] l. barev. příl. +  |e 1 CD-ROM 
500 |a Vedoucí práce: Pavel Skopal 
502 |a Diplomová práce (Mgr.)--Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2006 
520 2 |a Práce se zabývá žánrovou svébytností hollywoodských blaxploitation filmů. Blaxploitation snímky jsou nahlíženy jako vykalkulované produkce hollywoodských studií v době ekonomické krize studiového systému v Americe na přelomu 60. a 70. let. Filmy přímo zacílené na menšinovou diváckou skupinu černých Američanů se stávají v této době záchranou pro hollywoodská studia a současně představují jistý posun ve vyobrazování afroamerické menšiny ve filmu. Dříve zavedené stereotypy (archetypy postav jako například chůva, černý samec, tragický mulat, atd.) jsou na konci 60. let nahrazovány novými, současnějšími postavami. Na plátnech kin se objevují typy postav, se kterými má afroamerický divák možnost ztotožnit se. Většinou jednostranné typy postav určované jedním charakteristickým rysem jsou vystřídány postavou neohroženého a sebevědomého Afroameričana hájícího spravedlnost a bojujícího proti zlé (tj. bílé) společnosti. Přesto, že se může zdát, že blaxploitation filmy pouze variují již existující ž.  |% cze 
520 2 9 |a The emergence of the blaxploitation genre and its consecutive boom came out from the sociological, political and last but not least demographical shifts within the American society in the late 60s and early 70s. Afro-American cinema-goers were no longer satisfied with the prevailing clichés (often symbolised by the well-bred characters played by Sidney Poitier) that dominated the depiction of black Americans on the screen. Sweet Sweetbacks Baad Asssss Song brought the desired modification and its success inspired not only other Afro-American filmmakers but also Hollywood bosses, who suddenly saw films aimed at black audiences as an effective solution to the existent financial crisis. The success of studio-produced Shaft and Superfly confirmed the assumption of the profit of such films and started a rapid production of movies with dominant black characters. The active, strong and sexually potent black male can nevertheless be seen as a variation of the early stereotype of a brutal blac.  |9 eng 
648 4 |a 1969-1974 
648 7 |a 20. století  |7 ch460558  |2 czenas 
650 0 7 |a film  |7 ph114534  |z Spojené státy americké  |y 20. století  |2 czenas 
650 0 7 |a filmy  |7 ph120215  |z Spojené státy americké  |y 20. století  |2 czenas 
650 0 7 |a Afroameričané  |7 ph117317  |z Spojené státy americké  |y 20. století  |2 czenas 
650 0 9 |a film  |z United States  |y 20th century  |2 eczenas 
650 0 9 |a films  |z United States  |y 20th century  |2 eczenas 
650 0 9 |a African Americans  |z United States  |y 20th century  |2 eczenas 
655 7 |a diplomové práce  |7 fd132022  |2 czenas 
655 9 |a master's theses  |2 eczenas 
658 |a Obecná teorie a dějiny umění a kultury  |b Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury  |c FF N-OT FAV (FAV)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Skopal, Pavel,  |d 1972-  |7 ola2003206208  |% UČO 18130  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav filmu a audiovizuální kultury  |7 ko2004264158  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/64472/ff_m/ 
CAT |c 20061010  |l MUB01  |h 0453 
CAT |a BART  |b 02  |c 20061010  |l MUB01  |h 0653 
CAT |a BART  |b 02  |c 20061010  |l MUB01  |h 0655 
CAT |c 20070427  |l MUB01  |h 2158 
CAT |a ZAHR  |b 02  |c 20070515  |l MUB01  |h 0821 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0101 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2202 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20080208  |l MUB01  |h 2151 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1812 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1827 
CAT |c 20090811  |l MUB01  |h 1031 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20090812  |l MUB01  |h 1403 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0132 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1813 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 0953 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1110 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0311 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1855 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2305 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20111013  |l MUB01  |h 1003 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20111013  |l MUB01  |h 1008 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20111013  |l MUB01  |h 1043 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0052 
CAT |c 20120618  |l MUB01  |h 1046 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130625  |l MUB01  |h 0737 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130627  |l MUB01  |h 1226 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130815  |l MUB01  |h 0730 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141105  |l MUB01  |h 0720 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1432 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1353 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2200 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20170222  |l MUB01  |h 2146 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170413  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190529  |l MUB01  |h 1314 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210322  |l MUB01  |h 1153 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231009  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a MACHOVAX  |b 02  |c 20240315  |l MUB01  |h 0847 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0909 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20241014  |l MUB01  |h 1245 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2012-06-18