Žánrová svébytnost hollywoodských blaxploitation filmů 70. let

Práce se zabývá žánrovou svébytností hollywoodských blaxploitation filmů. Blaxploitation snímky jsou nahlíženy jako vykalkulované produkce hollywoodských studií v době ekonomické krize studiového systému v Americe na přelomu 60. a 70. let. Filmy přímo zacílené na menšinovou diváckou skupinu černých...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Slavíková, Darja, 1980- (Autor práce)
Další autoři: Skopal, Pavel, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/64472/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce se zabývá žánrovou svébytností hollywoodských blaxploitation filmů. Blaxploitation snímky jsou nahlíženy jako vykalkulované produkce hollywoodských studií v době ekonomické krize studiového systému v Americe na přelomu 60. a 70. let. Filmy přímo zacílené na menšinovou diváckou skupinu černých Američanů se stávají v této době záchranou pro hollywoodská studia a současně představují jistý posun ve vyobrazování afroamerické menšiny ve filmu. Dříve zavedené stereotypy (archetypy postav jako například chůva, černý samec, tragický mulat, atd.) jsou na konci 60. let nahrazovány novými, současnějšími postavami. Na plátnech kin se objevují typy postav, se kterými má afroamerický divák možnost ztotožnit se. Většinou jednostranné typy postav určované jedním charakteristickým rysem jsou vystřídány postavou neohroženého a sebevědomého Afroameričana hájícího spravedlnost a bojujícího proti zlé (tj. bílé) společnosti. Přesto, že se může zdát, že blaxploitation filmy pouze variují již existující ž.
The emergence of the blaxploitation genre and its consecutive boom came out from the sociological, political and last but not least demographical shifts within the American society in the late 60s and early 70s. Afro-American cinema-goers were no longer satisfied with the prevailing clichés (often symbolised by the well-bred characters played by Sidney Poitier) that dominated the depiction of black Americans on the screen. Sweet Sweetbacks Baad Asssss Song brought the desired modification and its success inspired not only other Afro-American filmmakers but also Hollywood bosses, who suddenly saw films aimed at black audiences as an effective solution to the existent financial crisis. The success of studio-produced Shaft and Superfly confirmed the assumption of the profit of such films and started a rapid production of movies with dominant black characters. The active, strong and sexually potent black male can nevertheless be seen as a variation of the early stereotype of a brutal blac.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Pavel Skopal
Fyzický popis:93 l., [9] l. barev. příl. + 1 CD-ROM