Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu ve výuce anglického jazyka pro akademické účely /

Disertační práce se zabývá analýzou subjektivních a objektivních jazykových potřeb a nedostatků univerzitních studentů v oblasti akademického psaní. Záměrem práce je rozvoj komunikační kompetence studentů v anglickém jazyce na jazykové úrovni C1 podle SERRJ v akademickém psaní ve výuce anglického ja...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Atcheson, Hana (Autor práce)
Další autoři: Dontcheva-Navratilova, Olga, 1962- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2025
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/jdoep/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce se zabývá analýzou subjektivních a objektivních jazykových potřeb a nedostatků univerzitních studentů v oblasti akademického psaní. Záměrem práce je rozvoj komunikační kompetence studentů v anglickém jazyce na jazykové úrovni C1 podle SERRJ v akademickém psaní ve výuce anglického jazyka pro akademické účely (EAP). Disertační práce obsahuje dvě studie, které jsou založené na dvou různých metodách a dvou výzkumných vzorcích, dotazníkového šetření a korpusové analýzy. Pro analýzu současných a cílových potřeb je použita metoda Hutchinsona a Waterse (1987). V analýze jazykových potřeb cílené na oblast akademického psaní, je tento projekt orientován na vícečetná ustálená slovní spojení (lexical bundles), která blíže definují Biber a Barbieriová (2007) jako lexikální shluky nebo svazky vyskytující se v podobě ustálené sekvence slov. Ustálená slovní spojení jsou studována v odborném diskurzu tří disciplín, fotografie, produktového/průmyslového designu a audiovizuálních studií.
The dissertation analyses the subjective and objective language needs and deficiencies of university students in the field of academic writing. The aim of the work is to develop students’ communication competence in English at language level C1 according to SERRJ in academic writing in English for Academic Purposes (EAP). The dissertation contains two studies based on two different methods and two research samples, a questionnaire survey and corpus analysis. The method of Hutchinson and Waters (1987) is used to analyse current and target needs. In its analysis of language needs aimed at academic writing, this project focuses on lexical bundles, which Biber and Barbieri (2007) define more precisely as lexical clusters or bundles occurring in the form of fixed word sequences. Fixed word sequences are studied in the professional discourse of three disciplines: photography, product/industrial design, and audiovisual studies. The findings are applicable when working with discipline-specific
Popis jednotky:Vedoucí práce: Olga Dontcheva-Navrátilová
Fyzický popis:181 stran