Interkulturní komunikační kompetence v odborné francouzštině /

Cílem výuky odborného cizího jazyka je připravit studující pro uplatnění se v profesi, která má svá specifika. Aby mohla být výuka efektivní, je třeba se soustředit na to, co studující i absolventi a absolventky v pracovním prostředí konkrétně potřebují a do jakých situací se dostávají ve formální i...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Delalande, Hana (Autor práce)
Další autoři: Bakešová, Václava, 1973- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2025
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/h26nc/
Obálka
LEADER 04789ctm a22006737i 4500
001 MUB01006555001
003 CZ BrMU
005 20250703130944.0
008 250621s2025 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2025-07-14 
035 |a (ISMU-VSKP)512313 
040 |a BOD114  |b cze  |e rda  |d BOD003 
072 7 |a 811.133.1  |x Francouzština  |2 Konspekt  |9 11 
080 |a 316.772.4  |2 MRF 
080 |a 81'373.46  |2 MRF 
080 |a 811.133.1  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a 005.963.3  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Delalande, Hana  |% UČO 21978  |4 dis  |* [absolvent PdF MU] 
242 1 0 |a Intercultural communicative competence in French for specific purposes  |y eng 
245 1 0 |a Interkulturní komunikační kompetence v odborné francouzštině /  |c Hana Delalande 
264 0 |c 2025 
300 |a 218 stran 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Václava Bakešová 
500 |a Vedoucí práce: 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2025 
520 2 |a Cílem výuky odborného cizího jazyka je připravit studující pro uplatnění se v profesi, která má svá specifika. Aby mohla být výuka efektivní, je třeba se soustředit na to, co studující i absolventi a absolventky v pracovním prostředí konkrétně potřebují a do jakých situací se dostávají ve formální i neformální komunikaci. Cílem disertační práce tedy bylo provést analýzu potřeb pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (IKK) studujících, kteří vyjíždějí na pracovní stáže do Francie, a identifikovat znalosti, postoje, povědomí a dovednosti, které jsou od nich během stáží očekávány. V teoretických kapitolách 1-5 je definována terminologie související s výzkumem a jeho kontextualizací v didaktice cizích jazyků (kultura a kulturní aspekty ve výuce cizího jazyka, interkulturní komunikační kompetence a různé její modely, interkulturní management), důležitou součástí je téma výuky odborného cizího jazyka dle nejnovějších poznatků a metodologií. Pro metodologii výzkumu byl zvolen kvalitat  |% cze 
520 2 9 |a The aim of teaching languages for specific purposes is to prepare students for work environment which has its own specificity. In order for teaching to be effective, it is necessary to focus students´ and graduates´ specific needs for both formal and informal communication situations. Thus, the aim of this dissertation was to conduct a needs analysis for the development of intercultural communicative competence (ICC) of students who are preparing for internships in France and to identify the knowledge, attitudes, awareness and skills that expected of them during their work experience. In the theoretical chapters 1-5, terminology related to research and its contextualization in foreign language didactics is defined (culture and cultural aspects in foreign language teaching, intercultural communicative competence and its different models, intercultural management), and the topic of teaching languages for specific purposes according to the latest findings and methodologies is an important  |9 eng 
610 2 7 |a Program Erasmus  |7 kn20061114005  |2 czenas 
650 0 7 |a interkulturní komunikace  |7 ph121149  |2 czenas 
650 0 7 |a odborný jazyk  |7 ph118797  |2 czenas 
650 0 7 |a francouzština  |7 ph135297  |2 czenas 
650 0 7 |a kompetence  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a jazykové dovednosti  |7 ph213327  |2 czenas 
650 0 7 |a stáže  |7 ph220322  |2 czenas 
650 0 9 |a intercultural communication  |2 eczenas 
650 0 9 |a professional language  |2 eczenas 
650 0 9 |a French language  |2 eczenas 
650 0 9 |a linguistics competences  |2 eczenas 
650 0 9 |a professional stays  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Didaktika cizího jazyka  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-DCIJ DDCIJ01 (DDCIJ01)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Bakešová, Václava,  |d 1973-  |7 mzk2009534054  |% UČO 772  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Pedagogická fakulta.  |4 dgg  |b Katedra francouzského jazyka a literatury 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/h26nc/ 
CAT |c 20250621  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20250623  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20250623  |l MUB01  |h 2252 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20250703  |l MUB01  |h 1309 
CAT |c 20250714  |l MUB01  |h 1040 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2025-07-14 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-673  |5 3201117521  |8 20250703  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20250703 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-673  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP