Interkulturní komunikační kompetence v odborné francouzštině /
Cílem výuky odborného cizího jazyka je připravit studující pro uplatnění se v profesi, která má svá specifika. Aby mohla být výuka efektivní, je třeba se soustředit na to, co studující i absolventi a absolventky v pracovním prostředí konkrétně potřebují a do jakých situací se dostávají ve formální i...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2025
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/h26nc/ |
Shrnutí: | Cílem výuky odborného cizího jazyka je připravit studující pro uplatnění se v profesi, která má svá specifika. Aby mohla být výuka efektivní, je třeba se soustředit na to, co studující i absolventi a absolventky v pracovním prostředí konkrétně potřebují a do jakých situací se dostávají ve formální i neformální komunikaci. Cílem disertační práce tedy bylo provést analýzu potřeb pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (IKK) studujících, kteří vyjíždějí na pracovní stáže do Francie, a identifikovat znalosti, postoje, povědomí a dovednosti, které jsou od nich během stáží očekávány. V teoretických kapitolách 1-5 je definována terminologie související s výzkumem a jeho kontextualizací v didaktice cizích jazyků (kultura a kulturní aspekty ve výuce cizího jazyka, interkulturní komunikační kompetence a různé její modely, interkulturní management), důležitou součástí je téma výuky odborného cizího jazyka dle nejnovějších poznatků a metodologií. Pro metodologii výzkumu byl zvolen kvalitat The aim of teaching languages for specific purposes is to prepare students for work environment which has its own specificity. In order for teaching to be effective, it is necessary to focus students´ and graduates´ specific needs for both formal and informal communication situations. Thus, the aim of this dissertation was to conduct a needs analysis for the development of intercultural communicative competence (ICC) of students who are preparing for internships in France and to identify the knowledge, attitudes, awareness and skills that expected of them during their work experience. In the theoretical chapters 1-5, terminology related to research and its contextualization in foreign language didactics is defined (culture and cultural aspects in foreign language teaching, intercultural communicative competence and its different models, intercultural management), and the topic of teaching languages for specific purposes according to the latest findings and methodologies is an important |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Václava Bakešová Vedoucí práce: |
Fyzický popis: | 218 stran |