Využití obrysových map v geografickém vzdělávání /
Bakalářská práce se zabývá využitím obrysových map v geografickém vzdělávání, hlavním cílem je vytvoření výukových materiálů, jež budou sloužit k procvičování místopisných pojmů, ale také rozvoji dalších kartografických a geografických kompetencí. V teoretické části jsou charakterizovány mapové dove...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2025
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/bcoy1/ |
Shrnutí: | Bakalářská práce se zabývá využitím obrysových map v geografickém vzdělávání, hlavním cílem je vytvoření výukových materiálů, jež budou sloužit k procvičování místopisných pojmů, ale také rozvoji dalších kartografických a geografických kompetencí. V teoretické části jsou charakterizovány mapové dovednosti, obrysové mapy a místopisné pojmy. Dále jsou analyzovány určité volně dostupné zdroje obrysových map, které využívají dotazovaní učitelé v praxi. Získané informace napomohly k vytvoření dvou odlišných pracovních listů, jež byly následně prakticky ověřeny na gymnáziu. The bachelor thesis deals with the use of outline maps in geographical education, the main goal is to create teaching materials that will be used to practice place names, but also to develop other cartographic and geographical competencies. In the theoretical part, map skills, outline maps and place names are characterized. Furthermore, certain freely available sources of outline maps are analysed, which are used by the interviewed teachers in practice. The obtained information helped to create two different worksheets, which were subsequently practically verified at the grammar school. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
Fyzický popis: | 31 listů, 24 nečíslovaných listů přílohy |