Geografie zemědělství v geografickém gymnaziálním vzdělávání /
Tato bakalářská práce se zabývá geografií zemědělství a jejím zařazením v geografickém gymnaziálním vzdělávání. Hlavní cíl a zároveň obsah práce tvoří 3 návrhy výukových materiálů, které jsou aplikovatelné do gymnaziální výuky zeměpisu. Před tvorbou výukových materiálů byl v teoretické části práce p...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2024
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/w7wuy/ |
Shrnutí: | Tato bakalářská práce se zabývá geografií zemědělství a jejím zařazením v geografickém gymnaziálním vzdělávání. Hlavní cíl a zároveň obsah práce tvoří 3 návrhy výukových materiálů, které jsou aplikovatelné do gymnaziální výuky zeměpisu. Před tvorbou výukových materiálů byl v teoretické části práce proveden rozbor postavení tématu v RVP G a obsahová analýza vybraných učebnic a školních atlasů. Informace o stavu výuky geografie zemědělství v praxi jsme zjišťovali prostřednictvím rozhovorů s vybranými středoškolskými učiteli. Ke každému výukovému materiálu je zpracována elektronická výuková prezentace včetně metodických listů pro učitele a aktivit pro samostatnou práci žáků v podobě pracovních listů. Některé z výsledných materiálů se podařilo otestovat ve výuce. This bachelor's thesis deals with the geography of agriculture and its inclusion in geographic high school education. The main objective and the content of the thesis are 3 proposals for teaching materials that apply to grammar school geography education. Before the development of the teaching materials, the theoretical part of the thesis included an analysis of the position of the topic in the FEP G and a content analysis of selected textbooks and school atlases. Information on the status of teaching agricultural geography in practice was collected through interviews with selected secondary school teachers. Each teaching material is accompanied by an electronic teaching presentation including methodological sheets for teachers and activities for independent work of students in the form of worksheets. Some of the resulting materials have been tested in the classroom. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
Fyzický popis: | 48 listů + 1 CD-ROM |