Výuka politické geografie v gymnaziálním vzdělávání /

Cílem této práce je analýza obrazu politické geografie ve výuce zeměpisu na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií v České republice. Pro identifikaci tohoto obrazu byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů s učiteli zeměpisu. Výsledný obraz je následně porovnán s přístupy a tématy s...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Plodek, Martin (Autor práce)
Další autoři: Daněk, Petr, 1964- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/gkmhp/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem této práce je analýza obrazu politické geografie ve výuce zeměpisu na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií v České republice. Pro identifikaci tohoto obrazu byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů s učiteli zeměpisu. Výsledný obraz je následně porovnán s přístupy a tématy současné akademické politické geografie a na základě tohoto porovnání jsou navrženy možné inovace výuky. Relevance a vhodnost těchto návrhů na inovaci jsou v práci diskutovány s vybraným učitelem zeměpisu.
The aim of this thesis is to analyse the topic of political geography in geography teaching in secondary schools and higher classes of grammar schools in the Czech Republic. To identify this topic, the method of semi-structured interviews with geography teachers was chosen. The results are then compared with the approaches and themes of contemporary academic political geography and possible teaching innovations are suggested on the basis of this comparison. The relevance and appropriatness of these suggestions in the thesis are discussed with a selected geography teacher.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Daněk
Fyzický popis:52 listů